Heren 1 morst punten in titelstrijd

Heren eerste divisie: Hilversum 1 – Pecos 2:  8 – 2

Persoonlijke resultaten: Merijn de Bruin 3, Frank Rengenhart 3, Tycho Dekkers 1, dubbel 1

Hilversum wist dat het maximaal moest uithalen om uitzicht te houden op de titel. Als derde man voelde Tycho die druk als geen ander. Met al één nederlaag op zak, moest hij in de voorlaatste partij de taaie verdediging van de veteraan Ronald Rijsdorp zien te breken. In een dramatische partij kwam  Tycho met 2-1 voor, maar moest hij de twee laatste games met 12-14 en 5-11 aan de voormalige Nederlands kampioen laten. Een paar welgemeende vloeken kwamen Tycho ook nog op een gele kaart en een schorsing voor 1 wedstrijd te staan. De achterstand op Scylla bedraagt nog altijd 6 punten. In de onderlinge slotwedstrijd moet Hilversum boven zichzelf uitstijgen, wil het alsnog met de kampioensschaal aan de haal gaan.

Heren tweede divisie: Hilversum 2 – Argus 1:  5-5

Persoonlijke resultaten: Jelle Goossens 2, Lars Adema 2, Donald Hessing (invaller) 0, dubbel 1

Aan de Vaartweg hebben we deze competitie maar weinig kunnen genieten van de vermaarde vreugdesprongen en andere acrobatisch hoogstandjes van Lars Adema. De vorm was er gewoon niet. Maar zaterdag was het gelukkig weer eens raak. Lars had met twee zeges een groot aandeel in het knappe gelijkspel tegen de aanstaande kampioen Argus, en daar mocht de hele zaal van meegenieten. Lars en Jelle verloren alleen van ex-eredivisiespeler Jan Tammenga. De reserves van Hilversum hebben het degradatiegevaar nu definitief afgewend. Dat komt goed uit, want Wouter Schoeber en Wouter van der Mark komen deze competitie wegens fysieke ongemakken niet meer in actie. Donald kon zijn invalbeurt helaas niet bekronen met een puntje. De overgang van de hoofdklasse op vrijdagavond naar de tweede divisie een dag later bleek te groot.

Heren derde divisie: Hilversum 3 – Tempo Team 2:  6-4

Persoonlijke resultaten: Raymond van Putten 2, René Arbon 1, Duco Bruns (invaller) 2, dubbel 1

Hilversum 3 loopt zich al weken warm voor het onvermijdelijke kampioensfeest. De gedachte aan champagneflessen en uitbundige bossen bloemen doet de concentratie echter verslappen. Zo ook tegen degradatiekandidaat Tempo Team. Gelukkig was invaller Duco zo scherp als een scheermes. Dit tot frustratie van de Amsterdamse gasten die een uitgelezen kans op een overwinning door de krasse hoofdklasser om zeep geholpen zagen. Hilversum mag van geluk spreken dat concurrent Assen ook niet verder kwam dan een 6-4 zege. Volgende week kan Hilversum in het onderlinge duel de titel veiligstellen.

Dames eerste divisie: Hilversum 1 – De Treffers 1:  6-4

Persoonlijke resultaten: Guusje Hendriks 3, Elisa Stuveling 2, Kelly Leideritz 0, dubbel 1

“Op vrijdagavond én op zaterdag spelen vreet gewoon te veel energie”, verzuchtte Kelly na afloop van de voor haar teleurstellend verlopen wedstrijd. Misschien moet ze de afdelingscompetitie op vrijdag maar even laten schieten, want de Hilversum-dames doen in deze bizarre competitie opeens mee voor de titel. De opdracht luidt: volgende week winnen van koploper US en daarna een maximale score tegen de zwakke hekkensluiter Rapidity. Voorwaarde is dat Kelly uitgerust en okselfris achter de tafel verschijnt.

Landelijk A Jeugd: Hilversum 1 – Huizen 1:  8-2

Persoonlijke resultaten: Bastiaan van der Sanden 3, Ilan Meijer 2, Roy Kapel 2, dubbel 1

Met de plaatsing voor de kampioenspoule al op zak, werkt Hilversum de resterende poulewedstrijden wat plichtmatig af. Ilan en Roy lieten beiden een puntje liggen, beiden tegen Rens Boer. Ilan kampt al geruime tijd met een blessure en heeft besloten een paar weken rust te nemen. Heleen Hop vervangt hem.

Landelijk C Jeugd: Hilversum 2 – Almeerspin 2:  7-3

Persoonlijke resultaten: Patrik Roest 3, Sander van Buul 3, Heleen Hop 1, dubbel 0

Onze drie talentjes hadden een internationaal toernooi in Namen (Bel)  in de benen en de vermoeidheid speelde met name Heleen parten. Dat ze na twee zure nederlagen haar slotpartij toch nog uit het vuur wist te slepen, getuigde van wilskracht. De achterstand op koploper Vriendenschaar bedraagt slechts drie punten. Voor volgende week staat de allesbeslissende onderlinge wedstrijd op het programma.