Jongste jeugd Hilversum zeven keer in de prijzen

De jongste jeugd van Hilversum heeft zondag 4 november bij de Minimeerkampenvan de Afdeling Midden veel prijzen weten te winnen. Er waren dan ook heel wat trotse ouders in de zaal.

Een van de mooiste prestaties werd geleverd door de pas 7-jarige Jort Zwaal, die op één na al zijn oudere tegenstanders versloeg en met de eerste prijs naar huis ging. Ook Bas Swart was zeer goed op dreef. Bas was ingedeeld in de sterkste poule en werd net als Jort eerste in zijn poule. In poule 2 stak Lars de Visser er met kop en schouders bovenuit, maar wat wil je ook als allebei je ouders een behoorlijk balletje kunnen slaan. Lars won al zijn partijen en was een van de beste spelers van het toernooi.

De strijd om de tweede plaats in deze poule was erg spannend. Drie spelers eindigen met 3 winstpartijen en op onderling resultaat werd Jari Smallenburg tweede.

Ook onze meiden deden het erg goed. Anne Hoogeveen, ook al telg uit een tafeltennisfamilie, speelde de finale in haar poule, die ze verloor. Maar een tweede prijs is toch een zeer knappe prestatie. Dat geldt ook voor Maike den Blanken, die voor het eerst in de prijzen viel.

Bij de D-kadetten tenslotte was het weer Hilversum dat de hoofdprijs won. Die ging naar Philo Decroos. Deze prijzenjager wist al zijn partijen te winnen met zijn rustige, degelijke spel en zijn doorzettingsvermogen.

Bij deze Minimeerkampen deden maar liefst 62 kinderen van 13 verschillende verenigingen mee. Van Hilversum waren er in totaal 14 jeugdleden, die allemaal partijen wisten te winnen.
Er waren veel spannende en mooie partijen te zien. Bijmaat uit Huizen deed voor het eerst sinds 5 jaar weer aan een jeugdevenement mee. Ook Shot Soest had enkele talentvolle spelertjes ingeschreven en dat is voor het Gooise tafeltennis, dat wel een opkikker kan gebruiken, hoe dan ook een positieve ontwikkeling.