Goede ‘generale’ heren 1 voor kraker tegen Scylla

ttv Hilversum pakt op de 2e Super Saturday louter overwinningen. Een goede voorbereiding voor volgende week waar meerdere teams belangrijke wedstrijden tegemoet gaan zien?

Heren eerste divisie: Hilversum 1 – Red Stars 1:  9 – 1

Persoonlijke resultaten: Frank Rengenhart 3, Merijn de Bruin 3, Tycho Dekkers 2, dubbel 1

Nog zeven nachtjes slapen en dan is het zover: de allesbepalende confrontatie met medekoploper Scylla. Toch jammer dat onderweg af en toe een paar puntjes worden gemorst. Zo keek Tycho in ieder geval terug op zijn ongelukkige nederlaag (9-11 in de vijfde game) tegen Ronald Bogaard. “Doodzonde. In de eerste twee games was ik duidelijk beter en in de vierde game krijg ik nog een matchpoint. Op zo’n moment speelt die komende wedstrijd tegen Scylla toch door je hoofd. Inderdaad, een beetje stress.” Overigens is een nederlaag tegen de sterke Bogaard geen schande. Frank moest er in de tweede partij ook bijna aan geloven, maar wist zich nog net op tijd te herpakken (11-8 in de vijfde game). De opstelling tegen Scylla is al bekend, maar wordt om tactische redenen nog niet prijsgegeven. Frank en Merijn zijn zekerheidjes, maar wie wordt de derde man? Arnoud of Tycho? Of wordt het een verrassende supersub?

Heren tweede divisie: Hilversum 2 – Spirit 1:  6-4

Persoonlijke resultaten: Jelle Goossens 3, Lars Adema 2, Wouter Schoeber 1, dubbel 0

Als het inderdaad een supersub wordt, dan is Jelle kandidaat nummer 1. De kopman steekt in een puike vorm en gunde de gasten van Spirit beleefdheidshalve één game. Om zich na de blamage tegen US terug te knokken in de titelstrijd had Hilversum een grote overwinning nodig. Een ongeïnspireerd dubbel en een frustrerende nederlaag van Lars tegen Richard Brocks (9-11 in de vijfde) gooide roet in het eten. In het vervolg liet Wouter nog twee steken vallen. De Hilversum-reserves zijn in de breedte waarschijnlijk toch niet sterk genoeg voor de titel in de tweede divisie. Een pijnlijke conclusie, waarop na afloop door onze goedlachse jongens gelukkig gretig geproost werd.

Heren derde divisie: Hilversum 3 – Blauw Wit 1 :  8-2

Persoonlijke resultaten: Raymond van Putten 3, Hans den Blanken 2, René van der Velde 2, dubbel 0

Ongelooflijk, maar het lijkt er toch echt van te komen: Hilversum 3 naar de tweede divisie! Ook tegen Blauw Wit werd er weer flink uitgehaald. In de slipstream van kopman Raymond blijven de Rene’tjes tweetjes scoren, en daar wilde Hans dus niet bij achterblijven. Bij de tegenstander kon alleen Jos Reuvekamp zijn neus aan het venster drukken. Hans en René beten zich stuk op diens noppen. Raymond bleef nog maar net aan de goede kant van de score (drie keer 12-10).

Dames eerste divisie: Hilversum 1 – Rapidity 1 : 9-1

Persoonlijke resultaten: Guusje Hendriks 3, Kelly Leideritz 3, Elske de Vries 2, dubbel 1

De dames boekten een ruime overwinning zonder veel betekenis. Rapidity is te zwak en krijgt van alle andere teams ook ruim klop. In dat licht bezien was het zonde dat Elske een punt liet liggen. Hilversum staat nog steeds vijfde, een degradatieplaats die gedeeld wordt met De Veluwe. Voor volgende week staat het belangrijke onderlinge duel op het programma.

Landelijk A Jeugd: Hilversum 1 – ZTTC 1:  9-1

Persoonlijke resultaten: Ilan Meijer 3, Bastiaan van der Sanden 3, Roy Kapel 2, dubbel 1
Onze talenten deden in de titelstrijd wat er van ze verwacht werd. Ilan en Bastiaan bleven zonder gameverlies. Toch zonde dat Roy één potje verloor. Concurrent Scylla 2 behaalde namelijk wel de maximumscore en begint volgende week de onderlinge confrontatie met twee punten voorsprong.

Landelijk C Jeugd: Hilversum 2 – HBC 2: 6-4

Persoonlijke resultaten: Heleen Hop 2, Jens Beugelaar 2, Patrik Roest 1, dubbel 1

Het Hilversumse  jonge talententeam is verwikkeld in een spannende strijd met Vriendenschaar om het kampioenschap. De 6-4 was daarom een beetje teleurstellend – Vriendschaar komt daardoor een puntje voor -, maar wel een terechte uitslag.  Het werd via 3-1, 3-3, 5-3  uiteindelijk 6-4. Meest opvallende was het sterke spel van Jens, die geen moeite had met de noppen van zijn tegenstanders, en twee goede overwinningen scoorde, en pech had in zijn verliespartij. Heleen Hop heeft minder kaas gegeten van noppen, en zag haar 100%-score roemloos met 0-3 sneuvelen tegen Sven Philippo. Ze won wel haar twee andere partijen. Patrik had geen superdag en bleef op één overwinning steken.