Heren 1 buigt na valse start voor Scylla

Heren eerste divisie: Hilversum 1 – Scylla 1: 4 – 6

Persoonlijke resultaten: Merijn de Bruin 2, Frank Rengenhart 1, Arnoud Meijer 0, dubbel 1
Hilversum maakte in de kraker tegen medekoploper Scylla een valse start, die in het vervolg niet meer kon worden goedgemaakt. Merijn en Frank openden met ongelukkige nederlagen in vijf sets. Gezamenlijk scoorden ze pas in het dubbelspel het eerste punt. Om het tij nog te keren was het cruciaal dat Arnoud als derde man een potje mee kon pikken. Zijn moment leek te komen in de voorlaatste partij tegen Thomas Benit. Opgezweept door het thuispubliek, knokte hij zich terug in de wedstrijd. Dat Arnoud uiteindelijk met 10-12 in de vijfde game moest buigen was een anti-climax van jewelste. Dat Merijn na deze bittere pil in de slotpartij Olivier Altenburg in vijf games wist te kloppen, was prijzenswaardig en vooral professioneel. Scylla slaat in de titelstrijd dus een belangrijk gat van twee punten. Voor Hilversum is het zaak tegen de mindere teams optimaal te blijven scoren. De mentale weerbaarheid van onze ‘derde mannen’ Arnoud en Tycho zal stevig op de proef worden gesteld.

Heren tweede divisie: Hilversum 2 – De Veluwe 1: 6-4

Persoonlijke resultaten: Wouter v.d. Mark 2, Lars Adema 1, Raymond van Putten (invaller) 2, dubbel 1

Omdat Jelle (een beetje onwel) en Wouter Schoeber (onverklaarbare handblessure) verstek moesten laten gaan, traden de Hilversumse reserves met een invaller aan. Een verzwakking was dat echter allerminst. Raymond kromde de rug, deed een stapje extra en liet twee zelfverzekerde overwinningen aantekenen. Lars en Wouter worstelen al een tijdje met hun vorm. Dat ze solo en samen in het dubbel nog vier punten bij elkaar sprokkelden, was allang meegenomen. Het blijft voor het tweede al met al een moeizame competitie, die ze begonnen als titelkandidaat maar die nu in het teken staat van het lijfsbehoud.

Heren derde divisie: Hilversum 3 – TTV Appelscha 1:   4-6

Persoonlijke resultaten: Hans den Blanken 2, René van der Velde 1, René Arbon 1, dubbel 0

Dat kopman Raymond vreemd ging in het tweede, zat met name de twee René’s niet lekker. Terwijl ‘het lichtend voorbeeld’ een tafel verderop complimenten en felicitaties in ontvangst nam, leed het derde zijn eerste nederlaag. En dat nota bene tegen hekkensluiter Appelscha! Alleen Hans wist zich met twee zeges aan de malaise te onttrekken. Bij de gasten onderscheidde Thomas Kuijer zich door ongeslagen te blijven. Koploper Hilversum heeft ondanks deze misstap nog vier punten voorsprong op concurrent Assen.

Dames eerste divisie: Hilversum 1 – De Veluwe 1: 8-2

Persoonlijke resultaten: Guusje Hendriks 3, Elisa Stuveling 3, Kelly Leideritz 1, dubbel 1

De dames hadden haast. De handtekeningen waren al gezet, toen op de overige tafels de dubbelpartijen nog in volle gang waren. Maar liefst negen potjes waren al na drie games beslist. Dat Kelly een off-day had, mocht de pret in het Hilversum-kamp niet drukken. Het degradatiegevaar (als dat al bestond) is na deze ruime zege definitief afgewend. Voorzichtig kan de vizier zelfs naar boven worden gericht. De achterstand op koploper US bedraagt maar vijf punten.

Landelijk A Jeugd: Hilversum 1 – Scylla 2 : 4-6

Persoonlijke resultaten: Ilan Meijer 2, Bastiaan van der Sanden 2, Roy Kapel 0, dubbel 0
Wat kan het toch een wrede sport zijn, dat pingpongen. Roy weet daar na zaterdag over mee te praten. Drie nederlagen met het kleinst mogelijke verschil, dat gaat je niet in de koude kleren zitten.
Omdat Bastiaan en Ilan ook hun dubbel uiterst nipt verloren, gaf de einduitslag een vertekend beeld van de eigenlijke krachtsverhoudingen (in games: Hilversum 21 / Scylla 20). Aan Hilversum de opgave om dat beeld in de return bij te stellen en alsnog de titel te pakken.

Landelijk C Jeugd: Hilversum 2 – SVN: 7-3

Persoonlijke resultaten: Sander van Buul 2, Jens Beugelaar 1, Patrik Roest 3, dubbel 1

De jonge talenten deden wat van hun verwacht werd in de kampioensrace, een goede uitslag neerzetten tegen de nummer 3 in de poule SVN. Patrik Roest scoorde een soevereine hattrick, Sander van Buul was er dichtbij, maar moest een wedstrijd in de vijfde game afstaan. Bij Jens ging het net wat minder, vooral in zijn laatste partij. Helaas voor het team haalde concurrent Vriendenschaar de maximale score, waardoor de achterstand van Hilversum nu vier punten bedraagt.