Hilversum 2 vergeet te scoren op bezoek bij Argus

De mannen van Hilversum 2 hebben zich een slechte dienst bewezen door opnieuw tegen een nederlaag aan te lopen. Op zondag bleek het vlaggenschip van Argus de Hilversumse formatie in Harkstede de baas: 7-3.

In een zeer hoogstaande wedstrijd werd geknokt voor elk punt, maar werden teveel wedstrijden in de beslissende game verloren. Argus trad aan met routinier Jan Tammenga en jeugdige talenten Stellan Smid en Colin Rengers.

Wouter van der Mark begon de middag zeer sterk door kopman Jan Tammenga na een 0-2 achterstand in games alsnog te verschalken. Tegen Stellan Smid begon Wouter zeer sterk en leek op een eenvoudige overwinning af te steven, een ruime overwinning in de eerste game en een 7-2 voorsprong in game twee waren echter niet genoeg voor de overwinning. Zijn wedstrijd tegen Colin Rengers kende een zelfde soort verloop. Wouter dicteerde het spel, maar vergat door te drukken. Colin bleef goed bij de les en pakte in vijf games de winst.

Wouter Schoeber kende een ongelukkige middag. Tegen Stellan had Wouter het moeilijk en kwam hij niet verder dan gamewinst. In zijn wedstrijd tegen Colin bepaalde Wouter het spel, maar met kunst en vliegwerk kwam Colin langszij. Bij 10-10 in de vijfde game kroop Colin in een aantal rally’s door het oog van de naald maar zegevierde toch. Wouter liep tussentijds een handblessure op en feliciteerde Jan Tammenga nog voor de eerste slagenwisseling.

Jelle Goossens hield de schade enigszins beperkt door in drie en vier games respectievelijk Colin Rengers en Jan Tammenga te verslaan. Tegen Stellan leek er in eerste instantie geen eer te behalen, maar door onverwachte gamewinst in de tweede game werd het toch nog een wedstrijd. Na matchpoints over en weer bleef Stellan diep in de vijfde game aan de goede kant van de score. Ook in het dubbelspel bleek Stellan de kleinste grote plaaggeest. Samen met Jan Tammenga versloeg hij Wouter van der Mark en Jelle in vijf games.

Ondanks de wat geflatteerde nederlaag verdienen met name de youngsters van Argus een compliment door in vier van de vijf vijfpitters als winnaar uit het centercourt te stappen. Alleen een overvloed aan huiswerk, een aanval van jeugdpuistjes of een te zware boekentas lijken Argus nog in de weg te kunnen staan op weg naar het kampioenschap. In de huidige stand is Hilversum 2 op een vierde plek terug te vinden, maar de concurrentie zit hen op de huid. Aanstaande zaterdag komt de Veluwe uit Apeldoorn op bezoek voor alweer een belangrijke wedstrijd.

Argus 1 – Hilversum 2: 7-3
Wouter van der Mark 1, Wouter Schoeber 0, Jelle Goossens 2 en dubbel 0.