Teamaanvoerder moet taak serieus nemen

Jan Kroon is de nieuwe wedstrijdsecretaris van TTV Hilversum. Deze rot in het vak vindt dat de aanvoerders van de teams niet geringschattend moeten doen over de taak die hen is toebedeeld. Jan vraagt de aanvoerders met klem om medewerking, zodat de competitie soepel kan verlopen.

Aanvoerder

Het spreekt vanzelf dat de aanvoerder van het team verantwoordelijk is voor een goed verloop van de competitiewedstrijden.

• Hij heeft een “boekje met wedstrijdformulieren” in zijn bezit.
  • Hij zorgt er voor dat dit bij thuiswedstrijden correct wordt ingevuld.
  • Dezelfde (competitie)avond wordt het ingevulde deel (het witte en gele formulier) gedeponeerd in de (brieven)bus bij de uitgang van de zaal.

Team / Competitiedata

• Het wedstrijdprogramma – verstrekt door de NTTB/ACL – wordt zoveel mogelijk gevolgd.
  • Het verplaatsen van wedstrijden dient dus zoveel mogelijk vermeden te worden.
  • De aanvoerder is verantwoordelijk voor de samenstelling van zijn team en bepaalt wie er speelt.

Invallen

Mocht er een invaller nodig zijn dan wordt dit geregeld door de aanvoerder. Hij is daar dus ook verantwoordelijk voor. Zowel bij thuis- als uitwedstrijden. Daarbij kan de aanvoeder binnen zijn team bespreken wie feitelijk de invaller regelt. (de aanvoerder heeft zich vooraf op de hoogte gesteld van de invalverboden zoals verstrekt door de ACL). Deze worden aan het begin van de competitie door de wedstrijdsecretaris verspreid. Een speler kan maximaal 3 maal invallen.

In alle gevallen wordt de wedstrijdsecretaris van Hilversum via de email op de hoogte gehouden. In zaken waarin dit nodig geacht wordt beslist de wedstrijdsecretaris. Waar “hij” staat kan uiteraard ook “zij” staan.

Wedstrijdsecretaris
Jan Kroon