Heren 1 verliest ook van Scylla

Voor een handje vol toeschouwers op Super-Sunday bij Scylla, uit Leiden, wist het eerste herenteam slechts 2 punten te veroveren in de strijd om de landstitel tussen de beste zes teams van Nederland; 4-2. Het team speelde opnieuw met een invaller, dit keer Arnoud, maar ook Scylla verscheen met invaller Joey Boekkooi achter de tafel.

Gamal begon vol goede moed tegen kopman Thomas Benit. Benit verkeert in prima vorm en kwam op volle snelheid uit de startblokken. Binnen enkele momenten stond Gamal met 5-1 achter. Gamal wist de achterstand nog terug te dringen maar trok met 11-7 toch aan het kortste eind. In de tweede game wist Gamal nog aan te haken (11-7, maar in de derde game kwam Benit steeds beter in zijn spel. (11-2). Nathan mocht tegen power-player Olivier Altenburg. Nathan moest zichtbaar wennen aan de keiharde spinballen van Altenburg en keek binnen een mum van tijd tegen een 7-1 achterstand aan. Langzaam vocht Nathan zich terug en wist de game met 11-13 naar zich toe te trekken. Na enkel tactische aanpassingen haalde Nathan met veel servicedruk en effectvolle spinballen een 5-11 en 10-12 de volgende games binnen. Van invaller Arnoud Meijer werd veel verwacht. De in uitstekende vorm verkerende verdediger geldt als één van de allerbeste verdedigers van Nederland en drijft menig aanvaller tot wanhoop. Tegen de vliegensvlugge Joey Boekkooi had Arnoud zijn handen vol. De twee laatste ontmoetingen waren in het voordeel van de speler van Scylla. In een gelijk opgaande strijd was de ene wonderschone rally na de andere te bewonderen, waarbij het publiek de grote winnaar was. De eerste game werd met 11-9 door Joey gewonnen en de tweede door Arnoud met dezelfde cijfers. In de derde game wist Arnoud er een schepje bovenop te doen en wist met enkele onverwachte aanvallen de game met 7-11 te winnen. In de vierde game leek de wedstrijd eenvoudig in het voordeel van Arnoud te vallen. Maar bij 0-5 dacht Arnoud dat blijkbaar ook, want hij verslapte iets en voor hij het wist stond het weer 6-6 en wist Boekkooi de game uiteindelijk zelfs nog met 11-9 te winnen. Daarmee was de daadkracht van de Leidenaar voorbij en wist Arnoud via een 1-6 voorsprong eenvoudig de laatste game met 6-11 te winnen.

Na de pauze mocht Nathan tegen Benit aantreden. In de eerste game had Nathan het nakijken (11-5). Nathan had wat lichamelijke klachten en had daardoor wat concentratieproblemen. Ondanks dat wist hij zich in de tweede game terug te vechten, maar tot winst kwam hij niet (11-9). In de derde game lukte hem dat wel. Met agressieve blokballen kreeg hij Benit met 5-11 op de knieën. Dat was het laatste wapenfeit van Nathan, want in de vierde game was Benit net te sterk (11-9). Gamal mocht tegen Boekkooi. Gamal had moeite met het va-banque spel van zijn opponent. Ieder topspinbal ramde Boekkooi zo hard mogelijk in en tot ieders verbazing nog vaak raak ook. De eerste game was een lange strijd met uiteindelijk gamepunten voor beide spelers. Gamel won uiteindelijk met 14-16. De tweede en derde game gingen gelijk op en beide spelers wisten er één te winnen met 11-9 en 9-11. Met minimale cijfers trok Boekkooi de vierde en vijfde game naar zich toe (11-8 en 11-9), waardoor Gamel deze dag met legen handen bleef. Misschien wel de mooiste wedstrijd van de dag was tussen Altenburg en Arnoud Meijer. Kracht en snelheid tegen vernuft en balgevoel. Er ontwikkelde zich een strijd over 5 games, waarbij Arnoud fantastische verdedigingen afwisselde met knallende blokballen. De eerste vier games werden beslist door details als een geluk bal, een foute service of een onverwachte misser en resulteerden in een 2-2 tussenstand in games (9-11, 11-9, 11-9, 8-11).In de laatste game ging het vooral in de eerste punten mis voor Arnoud. Via een paar prachtige punten en een paar toevalstreffers kwam Altenburg op 5-1 bij de wissel en verschafte zich hiermee een zo goede uitgangspositie, dat hij meer risico kon nemen. Dat leidde tot een 11-3 en daarmee een 4-2 eindstand.

Coach Bert Olofsen vatte het resultaat van de wedstrijd tijdens de nabespreking bondig samen: “Niets aan de hand. We zitten nog steeds op koers voor de kwart finale. Pas dan moeten we pieken.”