Alle Hilversummers uitgeschakeld in de beker

2x op rij stunten zou nog mooier zijn voor de Hilversummers die onder de naam van Vlug en Vaardig spelen. Helaas lukte dit niet, met 10-4 werd verloren van het sterke TTVN.
De avond begon ietwat ongelukkig. Nadat Patrik Roest zeer gemakkelijk van John van Spengen had gewonnen, had Monny van Doorn de 2-0 kunnen maken tegen John Jansen. De 3e game ging helaas verloren, ondanks een matchpoints. De tactische time-out van Martijn Heidema op 21-20 mocht er zeker wezen! Op een stand van 1-1 was Chris van Ouwerkerk volledig kansloos tegen Vincent Blom, Arnoud Meijer verloor ietwat ongelukkig de eerste game van Theo Verzyl en kwam in de derde game te snel op grote achterstand, waardoor er een 1-3 op het bord stond.

Het ervaren dubbel Monny/Chris wist verrassend te winnen, echter lieten Arnoud en Patrik een steekje vallen. De combinatie was duidelijk bepalend, maar de 10 in de 3e game duurde te lang, waardoor de sterke combinatie niet meer effectief kon zijn. Patrik wist vervolgens knap van Jansen te winnen, echter Monny verloor (na een overtuigend gewonnen 1e game) van Van Spengen, waardoor er 3-5 op het scorebord stond. Vervolgens ging het snel. Arnoud had weinig in te brengen tegen Blom, net zoals Chris duidelijk verloor van Verzyl. Arnoud wist nog wel relatief makkelijk van Jansen te winnen, maar door dat Patrik, Chris en Monny allen met 2-0 hun laatste partij verloren, was de eindstand al met 10-4 bepaald.

Na afloop bleef het nog lang gezellig bij VEV, waar veel supporters de weg naar de zaal hadden gevonden. TTVN mag het in de finale opnemen tegen VTV, dat Huizen in het beslissende dubbel (dat rond 2 uur ’s nachts gespeeld werd!) had verslagen.

De Hilversumleden die voor VEV speelden kunnen terug kijken op een prachtig bekerseizoen. Mede de verrassende overwinningen op SVO, maar vooral op Elan, maakt dit seizoen zeker voor hen geslaagd! Hopelijk doet ook Hilversum volgend jaar weer met veel teams mee en kunnen zij ook een rol spelen in de hoogste regionen van de bekercompetitie.

Foto’s volgen later nog.