Kandidaten voor de percentagebeker

De landelijke- en afdelingscompetities naderen alweer het einde. Hieronder vinden jullie de tussenstand in de interne competitie om de percentagebeker. Op dit moment gaat de nog ongeslagen Hans Hermsen (Team 9) aan de leiding in het klassement. Eric de Boer (Team 20) en Jeroen Jansen (DUO-5) verloren ieder slechts één partij  én maken ook nog een goede kans de percentagebeker te winnen. Voor Hans, Eric en Jeroen is het de uitdaging om ongeslagen te blijven aangezien zij hun resterende wedstrijden nog tegen de – zeer waarschijnlijke – kampioen spelen. Voor Hans ligt hier de grootste uitdaging; hij speelt nog tegen Tielse TC waarin maar liefst drie spelers met een percentage van 90% of hoger spelen. Ook Eric en Jeroen spelen nog tegen de huidige nummer 1 in hun poule, maar hebben beiden één verliespartij. Beide spelers zullen in hun laatste wedstrijd ongeslagen moeten blijven om nog een kans te maken.

Binnen onze vereniging wordt er aan eind van de voor- en najaarscompetitie een wisseltrofee “percentagebeker” uitgereikt. Dit wordt de persoon die – in de seniorencompetitie – het meeste aantal wedstrijden wint, waarbij minstens de helft van de competitiewedstrijden gespeeld dienen te zijn.

1.

Hans Hermsen (15)

2.

Eric de Boer (14)

3.

Jeroen Jansen (11)

4.

Toni van de Wiel (16)

Michel Makkinje (13)

Tussen haakjes staat het aantal gewonnen wedstrijden.

geschreven door Duco Lieste namens het Wedstrijdsecretariaat.