Martin van Groen (71) overleden (update)

Hilversum-lid Martin van Groen is afgelopen donderdag op 71-jarige leeftijd overleden. Martin verkeerde al een aantal jaren in slechte gezondheid, maar zijn overlijden kwam toch onverwacht.De afgelopen jaren was hij vooral actief voor de afdeling Midden van de NTTB. Zo leidde hij tot aan zijn dood de jeugdcompetitie van het district Midden en hij was actief betrokken bij de organisatie van diverse toernooien, waaronder de Afdelingskampioenschappen. Martin was in het verleden een tijdlang lid van het bestuur van Victoria, lang voordat de fusie met Quick’32 tot stand kwam. Ook begeleidde hij jarenlang jeugdteams en beheerde hij de website van Victoria. Dat laatste deed hij met enorme inzet en precisie, waardoor de website het uithangbordje werd van de vereniging. Vaak was Martin letterlijk dag en nacht bezig voor de vereniging en later voor de afdeling. Dat kon, omdat hij vanwege zijn tanende gezondheid al op vroege leeftijd afscheid moest nemen bij Philips en in de wao terecht kwam.

Die tanende gezondheid liet hem de laatste jaren steeds vaker in de steek, waardoor Martin tot zijn verdriet steeds meer taken uit handen moest geven. Toch bleef hij zich tot het laatst aan toe met hart en ziel inzetten voor de tafeltennissport. Martin werd bij zijn afscheid van het afdelingsbestuur benoemd tot lid van verdienste.

De uitvaartplechtigheid vindt plaats op maandag 9 mei, om 10.30 uur, op begraafplaats Zuiderhof aan de Kolhornseweg in Hilversum.

Martin van Groen

Martin van Groen bleef zich ondanks gezondsheidproblemen tot het laatst toe inzetten voor de afdeling Midden.