Dames krijgen te weinig tegen SKF en heren 1 verliest opnieuw

Zwaar weer voor heren 1 door weer een dikke nederlaag. De dames verweren zich kranig en krijgen te weinig tegen SKF.

Dames eredivisie: SKF – TTV Hilversum:           4-2

Na afloop van de hoogstaande wedstrijd tussen de dames van Hilversum en SKF waren beide coaches het er over eens dat SKF goed was weggekomen met de 4-2 overwinning.

Al in de eerste wedstrijd gaf een goed spelende Kim Hergelink haar visitekaartje af door het Jasminka Oeij heel lastig te maken. Door winst in de derde game vocht Herglink zich terug in de wedstrijd die ze met met 10-12 in de vierde game toch aan Oeij moest laten. De piepjonge Sharon Janssen speelde vervolgens een grandioze wedstrijd tegen de ruim drie keer zo oude Brenda Vonk. Twee matchpoints in de vierde game konden door Janssen niet verzilverd worden, waardoor een beslissende game noodzakelijk bleek. Het peil van de wedstrijd bleef hoog, waarbij de door de wol geverfde SKF speelster steeds een puntje voorsprong had tot aan haar eerste matchpoint op 10-9. Die kon door een goed knokkende Janssen nog ongedaan worden gemaakt, maar met 12-10 trok Vonk toch aan het langste eind. Lisette van Es bracht de pauzestand op 1-2 door vrij gemakkelijk van Kapo Yu te winnen. Na de break dwong een uitstekende Hergelink haar tegenstander Vonk opnieuw tot een uiterste krachtinspanning die ook nu voor Hilversum in vijf games verloren ging, als was de laatste game wel ruim. Ook de volgende wedstrijd ging voor de youngsters in vijf games verloren. Lisette van Es had het geluk niet aan haar zijde toen, met een 2-1 voorsprong in games op zak, Jasminka Oeij op 9-9 in de vierde game een onhoudbare netbal kreeg en wel vijf net- en randballen mee had in de laatste en beslissende game. In die gelijk opgaande game was Oeij met 11-9 de gelukkigste. Sharon Janssen had, ondanks een inmiddels traditioneel verloren derde game, weinig moeite om via een onzeker spelende Yu Hilversum haar tweede punt te bezorgen.

Door deze twee punten is Hilversum nog volop in de race voor de vierde plaats die in december recht geeft op het spelen van de Eredivisiecup. Daarom is elk puntje van groot belang, ook zaterdag 22 oktober als de landskampioen Dozy Den Helder in Hilversum op bezoek komt.

Heren eredivisie: Klimaatgroep Stars – TTV Hilversum:                 6-0

Na de forse nederlaag tegen Scylla vorig week, heeft het eerste team van TTV Hilversum opnieuw flink moeten incasseren. In Middelstum werd met 6-0 verloren van Klimaatgroep Stars. Het team van Bert Olofsen trad aan met Merijn de Bruin, Jelle Goossens en Tan Anran. Klimaatgroep Stars trof aan met de sterkste opstelling door voor de tweede keer dit seizoen met Colin Rengers en Kamil Tomaszuk. Routinier Jan Tammenga complementeerde het team.

Voor de pauze werden er slechts twee games niet gespeeld. Aangezien Goossens na een gewonnen eerste game in vier games verloor van Tomaszuk en Anran ondanks drie gamepoints geen vijfde game afdwong tegen Tammenga. Tussendoor kwam De Bruin in de beslissende game tekort om Rengers op zijn eerste nederlaag van het seizoen te trakteren. Toen direct na de pauze De Bruin ook zijn tweede wedstrijd in vijf games verloor, nu met het kleinst mogelijke verschil, pakte donkere wolken zich samen boven het team. Tammenga bleef ook tegen Goossens aan de goede kant van de score en Anran kon het niet bolwerken tegen Rengers.

Door de nederlaag bivakeert het vlaggenschip van Hilversum op de laatste plek en zal het alle zeilen moeten bijzetten om daar niet te eindigen. Gelukkiger kan er worden uitgekeken naar een volgende wedstrijd. Aanstaande zaterdag 22 oktober is Smash’70 uit Hattem de tegenstander in Hilversum.