Derde Super Saturday als vanouds

Een Super Saturday zoals wel vaker met wisselende resultaten. Niet zo gek met opnieuw een bomvolle zaal en zes teams die thuis spelen. Lees hieronder hoe het de teams verging.

Dames 1 – Dozy Den Helder 1:                  1-5

Het jonge Hilversumse damesteam kon goed tegenstand bieden, maar bleek uiteindelijk niet opgewassen tegen Dozy Den Helder, al had een puntje meer best gekund. Dat bleek niet in de eerste wedstrijd, waarin Heleen Hop weinig in te brengen had tegen Melanie Bierdrager. Sharon Janssen speelde vervolgens tegen de Helderse kopvrouw Anna Gorgorita die al bijna twee jaar ongeslagen is in de eredivisie. Met sterk spel dwong het jeugdige talent een vijfde game af waarin zij helaas het hoge niveau net niet vast kon houden. Het derde punt voor de pauze werd voor Den Helder gescoord door Yoeke Gunsing die in drie krappe games (11-9, 12-10 en 15-13) Lisette van Es met lege handen liet staan. Na de pauze had Gorgorita weinig problemen met Hop. Van Es was daarna opnieuw, net als vorige week tegen SKF, ongelukkig in haar partij, nu tegen Bierdrager. Een 7-5 voorsprong in de vierde game (met 2-1 achter in games) ging verloren met twee onhoudbare mazzelballen waarvan de eerste alleen gezien werd door de scheidsrechter. Toen op 9-9 Bierdrager opnieuw het geluk aan haar zijde had, leek Van Es geslagen. Zij krabbelde echter overeind en dwong een verlenging af die voor Hilversum helaas met 14-12 verloren ging. De laatste partij ging tussen de twee speelsters die beide trainen op Papendal en  vrijwel hetzelfde speltype hebben met een sterke backhand en korte noppen op de forehand. Een weer uitstekende Janssen liet zien dat zij hierin het meest bedreven was en won in vier games. Daarmee was voor de Hilversummers in elk geval een belangrijk punt op het scorebord gezet. Maar belangrijker nog is dat zij hebben laten zien dat er een goede progressie zit in dit jonge team. Dit kalender jaar spelen de Hilversumse dames nog drie uitwedstrijden, te beginnen volgende week zaterdag in Heerlen.

Heren 1 – Smash ’70 1:                                 0-6

De heren zijn ook in de thuiswedstrijd tegen Smash ’70 uit Hattem puntloos gebleven. Merijn de Bruin was verhinderd waardoor het team aantrad met een invaller uit team 5, Caspar Veenboer. Tan Anran opende de wedstrijd tegen Cosmin Stan, maar kon alleen de derde game winnen. Caspar Veenboer speelde verdienstelijk tegen Michel de Boer en wist de tweede game goed bij te blijven. De Boer bleef bij de les en won met 3-0. Jelle Goossens haalde een goed niveau en won de eerste game maar zag Martijn de Vries steeds beter in zijn spel komen en verdiend in vier games de wedstrijd winnen. Na de pauze speelde Anran sterk tegen De Boer maar kon twee gamepoints in de tweede game niet verzilveren. De derde game was duidelijk voor de oud-Nederlands kampioen en zo stond er een 4-0 achterstand op de borden. Goossens en Stan speelde een wedstrijd met veel mooie rally’s waar er volop kansen waren om toch een punt op het scorebord te noteren werd ook deze wedstrijd in vier games verloren. Veenboer en alweer een oud-Nederlands kampioen, De Vries, speelde een open wedstrijd. Het klassenverschil was ook in deze wedstrijd zichtbaar al kon Veenboer bij vlagen verrassend uit de hoek komen. Door de nederlaag wordt eerste team verder in de problemen gebracht, waarbij het vizier al vroeg in het seizoen op de play-downs kan worden gericht. Over twee weken speelt het team weer thuis. Landskampioen Enjoy&Deploy/Taverzo komt op bezoek.

Heren 2 – US 2:                                                               5-5

Frank, Lars en Wilfred speelden een heuse kraker tegen US uit Amsterdam. Wilfred begon tegen Gilles van Oorschot en kwam in vier games tot winst. Vervolgens ging het helemaal mis toen Jos Prinzen Lars voorbleef en Frank ook nog van Angelo Antonietti verloor. US liep zelfs uit naar een 5-1 voorsprong, maar onder leiding van Frank werden alle overige wedstrijden gewonnen waardoor een puntendeling de einduitslag was. De degradatiezorgen blijven voor team 2.

Heren 3 – Kampenion 1:                                              5-5

Ook voor heren 3 een puntendeling in het treffen met Kampenion uit Kampen. De wedstrijd stond in het teken van de rentree van Donald, na een lange periode van blessures. Hij luisterde dit direct op met drie loepzuivere overwinningen. Tjarko won ook twee wedstrijden, maar helaas wist Jan dit voorbeeld niet te volgen. Door het gelijkspel is handhaving in zicht, maar valt er nog veel werk te verrichten in de tweede seizoenshelft.

Heren 4 – Tafeltennis Zwolle 1:                                7-3

De mooiste uitslag werd door het vierde behaald. Tegen koploper Tafeltennis Zwolle werd met 7-3 gewonnen. Hans won al zijn wedstrijden overtuigend, alleen Marcel Kraa wist een vijfde game af te dwingen. Wouter had ook een hattrick moeten noteren, maar een 9-3 voorsprong in de vijfde game tegen Remco Diele bleek niet voldoende. René deed met een overwinning op Robin Wildeman ook een duit in het zakje. Het team presteert prima in de eerste competitiehelft. Als deze lijn wordt doorgezet zit er misschien nog wel meer in. De achterstand op koploper Zwolle is slechts één schamel puntje.

Heren 5 – Klimaatgroep Stars 2:                               0-10

Ondanks een duur verkochte huid kon heren 5 een maximale nederlaag niet voorkomen. Marnix, Rens en Patrik konden de gedoodverfde titelkandidaat niet bijhouden. Klimaatgroep Stars heeft met Peter Verweij een ijzersterke kopman en ook de jeugdige Shuohan Men en Pim van Schaik kunnen prima mee op dit niveau. De heren werden zeker niet overlopen en vijf wedstrijden werden in vier games beslist. Daar bleef het helaas bij en lijkt het er na de eerste competitiehelft dat degradatie niet meer kan worden voorkomen.