Super Saturday wordt zware beproeving

Zaterdag 22 oktober valt er weer spektakel te beleven in het sfeervolle Tafeltenniscentrum aan de Vaartweg. Zowel de beide eredivisieteams als ook de vier andere landelijke teams komen die dag thuis in actie.De landelijke teams van Hilversum kennen een zwaar seizoen en hebben de steun van het thuispubliek dus extra hard nodig. Ook nu weer is het fraaie clubgebouw van Hilversum het trefpunt voor tafeltennisliefhebbers die willen genieten van toptafeltennis.

Natuurlijk doet ook het barpersoneel een duit in het zakje om er een mooie dag van te maken. Zo wordt de befaamde Hilversum-schotel, die inmiddels landelijke bekendheid geniet, weer geserveerd op deze Super Saturday.

Heren eredivisie: Hilversum 1 – Smash’70 1

Selecties (met achter de naam de plaats op de ELO-ranglijst):

Hilversum: Merijn de Bruin (23),  Gamal de Groot (39, Jelle Goossens (64), Tan Anran (–)

Smash’70: Michel de Boer (6), Martijn de Vries (8), Cosmin Stan (15), Boris de Vries (22)

De heren van Hilversum wachten met smart op de eerste overwinning van het seizoen om op die manier de positie op de ranglijst te verbeteren. Het team vertoeft in de onderste regionen. Ook tegen Smash zal het allesbehalve een gemakkelijke middag worden. Afgaande op de posities op de nationale ranglijst zijn de gasten uit Hattem zwaar favoriet. Ex-Nederlands kampioen Michel de Boer en Martijn de Vries zijn gerenommeerde top-10 spelers. Er is een flinke dosis strijdlust en mentale weerbaarheid nodig zijn om de opponent uit Hattem punten afhandig te maken. Hopelijk heeft stnad-in Tan Anran inmiddels voldoende trainings- en wedstrijdritme opgebouwd om zijn oude niveau te benaderen. Hilversum staat na de 6-0 nederlaag van afgelopen zaterdag tegen Klimaatgroep Stars laatste op de ranglijst en zal alle zeilen moeten bijzetten om niet te degraderen.

img_5101-2

Heren 1, met v.l.n.r.: Tan Anran, Gamal de Groot, Merijn de Bruin, Jelle Goossens en coach Bert Olofsen

Dames eredivisie: Hilversum 1 – Dozy Den Helder/Noordkop

Selecties (met achter de naam de plaats op de ELO-ranglijst)

Hilversum: Lisette van Es (22), Heleen Hop (38), Sharon Janssen (42), Marianna Rolikova (44), Kim Hergelink (69)

Dozy Den Helder: Anna Gorgorita (5), Melanie Bierdrager (14), Shuo Han Men (20), Yoeke Gunsing (31)

Zaterdag a.s. komt landskampioen Dozy Den Helder in het tafeltenniscentrum aan de Vaartweg in Hilversum op  bezoek. Opnieuw een zware dobber dus voor de Hilversumse meiden die zich hopelijk goed hersteld hebben van de ongelukkige en onverdiende nederlaag tegen SKF. De vijfvoudig landskampioen zal in elk geval aantreden met Anna Gorgorita. Deze topspeelster speelde het vorig seizoen 100% en is ook dit jaar nog ongeslagen. Zij zal ongetwijfeld worden vergezeld door Melanie Bierdrager en ook door het jeugdige talent Yoeke Gunsing. Het grappige doet zich voor dat tegelijkertijd de heren van Zwolle 1 (waar Lisette van Es deel van uitmaakt) en Hilversum 4 (waar Yoeke Gunsing in de teamopgave staat) elkaar ontmoeten. Beide speelsters hadden elkaar dus ook kunnen tegenkomen bij de heren in de derde divisie, maar zullen naar alle waarschijnlijkheid de degens kruisen in de dames eredivisie. Het is zaak voor de jonge Hilversummers om een dikke nederlaag te vermijden en zo in de race te blijven voor de vierde plek, al zal dat laatste een lastige zaak worden.

Heren tweede divisie: Hilversum 2 – US 2

Teamselectie: Lars Adema, Wilfred Schipper, Frank van der Wurff, Vincent del Priore

Wie neemt het zo geplaagde Hilversum 2 op sleeptouw in het op voorhand boeiende gevecht met US 2? Kopman Wouter van der Mark is geblesseerd en het overgebleven kwartet presteert ondermaats. Adema en de zijnen zullen teamspirit en veerkracht moeten tonen tegen Angelo Antonietti, Gilles van Oorschot, Han Geluk en de verrassend goed presterende oud-Shot speler Jos Prinzen. Alleen op die manier kan een overwinning uit het vuur worden gesleept. En die is hard nodig om degradatiezorgen af te wenden.

Heren derde divisie: Hilversum 3 – Kampenion 1

Teamselectie: Max Koopman, Jan Dubelaar, Tjarko Bosma, Heleen Hop, Donald Hessing

Hilversum 3 is ingedeeld in een pittige en spannende poule en speelt zaterdag een belangrijk duel met Kampenion. Beide teams staan in de onderste regionen en strijden voor handhaving. Hoe groot de kans is op een overwinning, zal mede van de opstelling afhangen. Het team van Tjarko Bosma is erop gebrand de derde divisieplek te behouden. Een sleutelduel derhalve. We verwachten dat   routinier en aanjager Donald Hessing na anderhalf jaar blessureleed zaterdag zijn rentree maakt en meehelpt om zijn team naar de broodnodige overwinning te loodsen.

donald-hessing

De kans bestaat dat Donald Hessing zaterdag na een langdurige blessure zijn rentree maakt

Heren derde divisie: Hilversum 4 – Tafeltennis Zwolle 1

Teamselectie: Danny Mol, René van der Velde, Youke Gunsing, Marianna Rolikova, Hans den Blanken

Hilversum 4 zit in een minder zware poule, staat tweede en krijgt koploper Tafeltennis Zwolle op bezoek. Pikant detail is dat het team van Zwolle Lisette van Es in de gelederen heeft, die ook deel uitmaakt van het eerste damesteam van Hilversum. De hamvraag is dus of de talentvolle verdedigster uit Hattem op 22 oktober voor Hilversum uitkomt in de eredivisie of juist tegen Hilversum gaat spelen in de derde divisie heren.

Heren derde divisie: Hilversum 5 – Klimaat Groep Stars 2

Teamselectie: Caspar Veenboer, Marnix Karssenberg, Patrik Roest, Rens Pater, Sander van Buul

Het krachtsverschil tussen de hoogste klasse van de afdeling Midden en de laagste klasse van de landelijke competitie is gigantisch, zo ondervindt Hilversum 5. In deze poule zitten diverse tegenstanders van tweede en eerste divisieniveau. Zo ook Peter Verweij, de kopman van de noorderlingen. Voor Marnix Karssenberg en zijn mannen zijn er individuele succesjes te behalen, maar handhaving in deze sterke poule, hoe jammer ook, lijkt een brug te ver.