Eerste kampioen bekend, meerdere teams kanshebber

De eerste kampioen van de najaarscompetitie is bekend. Hilversum 17 werd afgelopen week al kampioen geworden in de 4e klasse. Diverse andere teams doen nog volop mee in de strijd.

Team 6 – Hoofdklasse
Bert, Lars, Pieter en Robert hebben nog een zeer kleine kans op het kampioenschap. Zij staan 9 punten achter op koploper SVE 4, maar hebben nog wel een wedstrijd in te halen. Een dag voor aanvang van het seizoen raakte Bert geblesseerd. Hierdoor heeft het team al 5x met een invaller moeten spelen. Ook wacht er nog een lastige uitwedstrijd tegen Rega . Rega is in de beste opstelling titelfavoriet, maar verloor de laatste wedstrijd – in hun zwakste opstelling – met 9-1 van SVE 4.

Team 8  – 2e klasse
Met 53 punten staat dit team bestaande uit Duco, Eric, Eugene en Yury samen met SVE 6 op een gedeelde eerste plaats. Het uit de 1e klasse gedegradeerde SVE wist zich na aanvang van het seizoen nog te versterken met een nieuwe buitenlandse speler (dus zonder rating) – die voor 2e klasse begrippen – getuige zijn 3-0 tegen Eus – wel erg goed is. Thuis verloor team 8 met 4-6 van SVE, maar uit werd met dezelfde cijfers gewonnen. Het resterende programma betreft voor beide teams een wedstrijd tegen Shot (S) en één van de degradatiekandidaten. Shot (S) heeft een in niveau zeer variërend 7-mans team – dus het resultaat tegen Shot zal voor beide kampioenskandidaten cruciaal zijn. Een gelijk aantal punten is helaas in het nadeel van team 8; onderling heeft SVE een beter game-saldo.

Team 12 – 3e klasse
Ed, Chotto, George en Giliam hebben twee maal 6-4 gewonnen van de enig overgebleven concurrent, Buna. De voorsprong op Buna bedraagt 8 punten, maar Buna heeft nog één inhaalwedstrijd staan. Het resterende programma bestaat uit een thuiswedstrijd tegen Maarssen (uit werd met 6-4 verloren) én een uitwedstrijd tegen Over ’t Net. Kopman en teamaanvoerder Ed Stevens draait een goed seizoen (82% – 14 uit 17) én lijkt weer klaar te zijn voor een avontuur in de 2e klasse. Eerst zal hij zijn team nog even op sleeptouw moeten nemen om er twee ruime overwinningen uit te slepen.

Team 13 – 3e klasse
Bert, Clemens, Han, Paul en Robert staan in deze aparte poule 4e met 37 punten uit 7 wedstrijden. Van concurrent SVE 8 werd thuis met maar liefst 3-7 verloren én SVE lijkt dan ook de beste kansen te hebben. In deze poule speelt koploper Woerden – door de toevoeging van een voormalig divisie-speler – met een promotieverbod. Aan het eind van de competitie worden alle tegen Woerden behaalde punten weggestreept én vervolgens het kampioenschap bepaald. Team 13 zal in de resterende drie wedstrijden een overwinning moeten boeken, waarbij een goed resultaat tegen concurrent SVE 8 van groot belang is.

Team 15 – 4e klasse
Bert, David, Ed en Wout wisten afgelopen vrijdag concurrent Maarssen 6 met 7-3 te verslaan (uit werd er met 7-3 verloren) én hiermee een voorsprong te pakken van 6 punten. Het team zal er alles aan moeten doen om deze voorsprong te verdedigen aangezien Maarssen een makkelijker resterend programma heeft.

Team 21 – 6e klasse
Jeroen, Marlies, Remco, Simon, Tristan degradeerden afgelopen seizoen uit de 5e klasse. In een poule met slechts 5 teams werden vrijwel alle teams met goede uitslagen verslagen, uitgezonderd Almere United 5. Van Almere United 5 werd met 7-3 verloren. Momenteel is de stand als volgt:
Hilversum 21 – 7 wedstrijden – 53 punten
Almere United 5 – 6 wedstrijden – 41 punten
De beslissing in deze poule valt op 25 november; dan speelt team 21 thuis tegen Almere United.
Indien Almere United haar inhaalwedstrijd met 10-0 wint, zullen dus minimaal 5 punten nodig zijn voor het kampioenschap.

Team 23 – 6e klasse
Anita, Hans, Jan S, Jan V. en Kurt staan met 43 punten op de 1e plaats. Ze hebben een voorsprong van 6 punten op de nummer 2 en één wedstrijd minder gespeeld. Ook staat er nog een wedstrijd tegen de nummer 6 (Good Luck 3) gepland. Wanneer in de uitwedstrijd tegen Vlug en Vaardig 4 vier punten worden gescoord, is het team al zeker van kampioenschap.

————————–
DUO-competitie

Team 1 – Hoofdklasse
Eric, Erwin en Raymond staan hier met 2 punten voorsprong bovenaan. Wanneer in de thuiswedstrijd tegen degradatiekandidaat Shot (S) 3 punten worden gehaald, is dit team niet meer te achterhalen en kampioen.

Team 3 – 2e klasse
Duco en Wolter doen het prima in deze zeer gelijkwaardige DUO-poule. Helaas gingen vrijwel alle dubbels verloren en moesten er door omstandigheden al 3 wedstrijden met invaller gespeeld worden. Dit kostte de nodige punten, maar er zijn nog kansen op kampioenschap. De stand, 2 speelronden voor het einde:
1. NSV – 8-22
2. Vita – 8-21
3. Hilversum 3 – 8-21
4. UTTC – 7 – 18

Team 4 – 3e klasse
Kelly, Martijn en Niels degradeerden afgelopen seizoen uit de 1e klasse. Door de toevoeging van enkele nieuwe DUO-teams moest dit voor de 3e klasse veel te sterke team vreemd genoeg 3e klasse spelen. De meeste wedstrijden werden dan ook eenvoudig gewonnen. Het team heeft voldoende aan 3 punten in de laatste 2 wedstrijden. Wij verwachten dan ook dat dit team in de thuiswedstrijd tegen Hoogland het kampioenschap binnenhaalt.

Team 11 – 6e klasse
Anton, Janneke, Marius, Pieter en Toni staan maar liefst 8 punten voor op de twee achtervolgers (Bijmaat 3 en DTV Smash 4). Deze week heeft het team aan 2 punten genoeg om het kampioenschap binnen te halen en terug te keren naar de 5e klasse.

Geschreven door Duco Lieste
Namens het wedstrijdsecretariaat