Heren 1 scoort twee punten tegen landskampioen

Het eerste herenteam van TTV Hilversum heeft na twee ruime nederlagen twee punten bijgeschreven. Thuis werd met 2-4 verloren tegen landskampioen Enjoy&Deploy/Taverzo. De formatie uit Zoetermeer speelde zonder Borna Kovac. Hilversum moest opnieuw aantreden met een invaller. Naast Merijn de Bruin en Jelle Goossens complementeerde Erwin Knecht het team.

De Bruin wist in de eerste wedstrijd tegen Stephan Tromer te overtuigen. Het solide spel was Tromer te machtig wat resulteerde in een snelle 3-0. Knecht won tegen Martin Katchanov brutaal de tweede game met 11-9. In het vervolg liet Katchanov zien dat hij de beste speler uit de Nederlandse competitie is. Goossens begon sterk tegen Roel Bogie, maar kon ondanks een gewonnen eerste game, gamepoints in game 2 en 3 niet verzilveren. In de vierde game was het verzet van Goossens gebroken waardoor de Hilversummers met een 2-1 achterstand aan de pauze begonnen.

Na de pauze liet De Bruin zien in vorm te zijn. Katchanov speelde aanvallend in game één maar De Bruin had overal een antwoord op. Katchanov wist echter een tandje bij te schakelen en won uiteindelijk afgetekend in vier games. Goossens nam sportieve revanche tegen Tromer. Vorig jaar werd twee keer onnodig en ongelukkig verloren van diezelfde Tromer, maar nu wist Goossens de wedstrijd na een bloedstollende vierde game wel over de streep te trekken. In de laatste wedstrijd kon Knecht niet stunten, al werden de tweede en derde game met het kleinst mogelijk verschil verloren.

Ondanks de nipte nederlaag blijven de mannen van coach Bert Olofsen hekkensluiter. Volgende week zondag gaat het team op bezoek bij nummer 6 Westa uit Wessem.