Dames Hilversum opnieuw met lege handen

In tegenstelling tot de heren is voor de dames de competitie al weer even hervat. Met tegenstander VTV wederom een loodzware opgave.

VTV in de sterkste opstelling toonde zich een ware nummer runner-up en was veel te sterk voor de dames van Hilversum 1. Het spel van Li Dong Li bleek voor Lisette van Es en Heleen Hop een volkomen mysterie. Beide youngsters hadden tegen deze routinier die ook in de Bundesliga nog hoge ogen zou gooien geen schijn van kans. Tanja Helle die de laatste weken geweldig in vorm is had het aanvankelijk nog lastig tegen een goed spelende Heleen, maar trok in vier games toch aan het langste eind. Lisette heeft elke keer geloof in een positief resultaat tegen Sanne de Hoop en ook nu speelde ze een uitstekende eerste game die ze winnend afsloot. Na tweede game om snel te vergeten, nam Lisette in de daaropvolgende game een snelle 5-1 voorsprong die om onduidelijke reden ook weer als sneeuw voor de zon verdween. Toen deze game alsnog teleurstellend ingeleverd moest worden, ging de wedstrijd als een nachtkaars uit. Kim Hergelink speelde zoals gewoonlijk bij vlagen uitstekend, maar was te wisselvallig om het Helle en De Hoop echt lastig te maken. De volgende wedstrijd spelen de meiden op zondag 12 maart om 16.00 uur in Veenendaal, waar SKF als nummer 3 opnieuw een lastige tegenstander zal blijken te zijn. Maar eerst de Nederlandse Kampioenschappen voor senioren op 4 en 5 maart in Zwolle waar alle vier de eredivisiespeelsters van Hilversum hun opwachting zullen mogen maken in een select gezelschap. En dat is zeker een compliment waard.