Zaterdag 19 februari: 2e Super Saturday van het jaar

De voorjaarsvakantie is in aantocht, maar de landelijke teams moeten dit weekend volop aan de bak. Heren 1 ontvangt morgen thuis Westa en ook de andere landelijke herenteams spelen zaterdag thuis.

Opmerkelijk is dat 3 van de 4 tegenstanders die zaterdag a.s. op bezoek komen, teams uit Limburg zijn (Wessem, Weert en Sittard). Ook de vierde tegenstander komt uit het zuiden (Nijmegen). Deze wedstrijden beginnen om 16 uur. Tafeltennisliefhebbers zijn van harte welkom.

Jongens Kampioenspoule: Hilversum 1 – TOGB 1

Teamselectie: Lars de Visser, Mick de Vette, Tim van der Leeden

Het wordt sowieso een drukke zaterdag in ons Tafeltenniscentrum. Om 11 uur spelen maar liefst 14 jeugdteams thuis, een record! Jongens 1 verraste afgelopen zaterdag vriend en vijand. In de Kampioenspoule Landelijk A werd een der favorieten voor de landstitel, SKF uit Veenendaal, met 6-4 verslagen. Het team van coach Robert de Bie kan zaterdag een stap zetten richting play-offs door TOGB uit Berkel en Rodenrijs onder de duim te houden. Gemakkelijk wordt het zeker niet. TOGB is met 13 punten koploper in de razend spannende Kampioenspoule.

Lars, Mick en Tim hopen op steun van de toeschouwers in deze belangrijke wedstrijd.

Heren eredivisie: Hilversum 1 – Westa 1

Teamselectie: Merijn de Bruin, Jelle Goossens, Tan Anran, Gamal de Groot

Heren 1 staat, zoals bekend, troosteloos onderaan in de eredivisie en is dit seizoen nog niet tot winst gekomen. Het bezoekende Westa staat een na laatste, maar het puntenverschil tussen beide teams is maar liefst 11 punten. Voor Hilversum is het belangrijk door middel van een goed resultaat het moreel op te krikken. Heren 1 zal via de play-downs in april/mei het eredivisieschap moeten zien veilig te stellen.

Heren tweede divisie: Hilversum 2 – TT Nijmegen 1

Teamselectie: Ruan Greyling, Hans den Blanken, Wouter van der Mark, Frank van der Wurff, Vincent del Priore

Team 2 boekte met Ruan, Hans en Frank afgelopen zaterdag een uitstekende 6-4 zege op Red Stars. TT Nijmegen is op papier het minst sterke team in deze poule. Het staat met 3 punten uit 2 wedstrijden vet onderaan. Een uitgelezen kans voor de mannen van team 2 om flink uit te halen en de positie op de ranglijst te verbeteren.

Heren derde divisie: Hilversum 3 – Megacles 1

Teamselectie: Max Koopman, Jan Dubelaar, Tjarko Bosma, Joris Gieskens, Donald Hessing

Poule G van de derde divisie is razend spannend. Het verschil tussen nr. 1 en nummer laatst is slechts 3 punten. We zijn dan ook zeer benieuwd waar het dit seizoen op uit zal draaien voor team 3. Dubelaar en zijn mannen kunnen zaterdag op forse tegenstand rekenen van Megacles, dat 11 punten heeft verzameld (Hilversum heeft er 9). In deze poule, waarin alle teams aan elkaar gewaagd lijken, kan men zich geen uitglijder veroorloven. Gelukkig is aan strijdlust geen gebrek.

Heren derde divisie: Hilversum 4 – Sittard 1

Teamselectie: Danny Mol, René van der Velde, Wouter Schoeber, Lars Adema, Youke Gunsing

Het is na twee speelweken duidelijk dat team 4 een moeilijk seizoen tegemoet gaat. En dat handhaving een zware opdracht wordt. Van de Velde en zijn mannen staan met 5 punten voorlopig laatste. Wil men een reële kans hebben op handhaving, dan zullen Wouter Schoeber en Lars Adema veel wedstrijden moeten spelen. Met een gelijkspel of kleine zege op het bezoekende Sittard zou de opmars kunnen worden ingezet.