Dames 1 hervat de competitie in Veenendaal

Na een competitieloze periode van vier weken beginnen de dames van Hilversum 1 zaterdag aan de laatste reeks van wedstrijden. In Veenendaal is zondag om 16.00 uur het sympathieke SKF de eerste van drie tegenstanders die onze dames nog treffen in de reguliere competitie.

Voor beide teams staat eigenlijk niet zo heel veel meer op het spel. SKF staat stevig op de derde plek en heeft zich hiermee geplaatst voor de halve finale van de Play-off met VTV als meest waarschijnlijke tegenstander. Hilversum staat minstens net zo stevig op de zevende plaats en ontkomt daarmee niet aan het spelen van Play-down wedstrijden. Beide teams zullen de resterende competitiewedstrijden vooral gebruiken om in vorm te komen voor het staartje van de competitie, want daarin worden tenslotte de prijzen verdeeld. Om aan het voldoende aantal van zes wedstrijden te komen die een speler het recht geeft om uit te komen in de nacompetitie, zal bij SKF ongetwijfeld Carla Nouwen opgesteld staan. Voor het overige blijft het een beetje gissen wie Carla zullen bijstaan. De thuiswedstrijd ging met 4-2 naar de Veenendalers met als opmerkelijk feit verder dat Brenda Vonk-Huntelerslag de volle vijf games nodig had tegen zowel Sharon Janssen als Kim Hergelink. Hopelijk kunnen de Hilversumse meiden door het behalen van een goed resultaat zelfvertrouwen opdoen voor de komende belangrijke weken.

Selectie SKF: Carla Nouwen (8); Tali Cohen (17); Brenda Vonk-Huntelerslag (19); Kapo Yu (-)
Selectie Hilversum: Lisette van Es (28); Heleen Hop (40); Kim Herglink (46); Sharon Janssen (49).