Hilversumse tienerdames verpletteren Scyedam

Het was geen moeilijk middag voor de youngsters van Hilversum 1. Hoewel het een strijd heette te zijn tussen de nummers 7 (Hilversum) en 8 (Scyedam), was er slechts in twee wedstrijden sprake van enige spanning.

Zowel Sharon Janssen als Heleen Hop speelden een vijfde game tegen Sandra Meeusen-Boomman, maar in beide gevallen was er meer sprake van concentratieverlies aan Hilversumse kant, dan dat gesproken kon worden van een gelijk opgaande strijd. Lisette van Es was in haar twee partijen oppermachtig zonder zich daarvoor bovenmatig te hoeven in te spannen. Vermeldenswaard is alleen nog dat Charell Schoonbrood helaas haar partij tegen Janssen in de tweede game moest staken wegens een blessure. Hopelijk voor Scyedam is zij snel hersteld.

Volgende week spelen de meiden van coach Lex Bruijn hun laatste competitiewedstrijd in Leiden tegen Scylla dat nog vecht voor de vierde plaats die recht geeft op deelname aan de play-offs. Omdat het de laatste wedstrijd van de reguliere competitie betreft worden alle wedstrijden in de dames eredivisie op zondag gespeeld en is de aanvangstijd ook gelijk: 14.00 uur.