Jongens 1 moet na uitglijder weer punten scoren

Het eerste jongensteam strijdt voor een plek in de play-offs van de Kampioenspoule (beste vier van Nederland), maar maakte afgelopen zaterdag in Limburg een lelijke uitglijder tegen Westa (8-2). Coach Robert de Bie heeft er alle vertrouwen in dat zaterdag thuis tegen VTV (aanvang 11 uur) een veel beter resultaat geboekt zal worden.

Wessem (Limburgs: Wissem of Wèssem) is een kleine stad in de gemeente Maasgouw, in de Nederlandse provincie Limburg met ruim 2100 inwoners. Zoals vele kleine plaatsjes in Limburg heeft Wessem een landelijk karakter en een rijke historie.  (Bron: Wikipedia) En Wessem kent ook een lokale sportvereniging: de tafeltennisclub Westa.

Afgelopen zaterdag trad het eerste jongensteam aan tegen het talentvolle Wessemse team. Hilversum was startte optimistisch en droomde al voorzichtig van een plaats in de play-offs. Drie uur later en met een 8-2 nederlaag op zak was het optimisme beduidend lager. Hoe kon dit nu gebeuren? Op papier lag de tegenstander ons wel, vorig seizoen werd met 7-3 en 8-2 gewonnen van hetzelfde team. De spelwijze is bekend, de Hilversumspelers waren in vorm, wij beschikken over de beste speler van de competitie. Maar dat bleek toch niet genoeg om de score een draaglijk aanzien te geven.

Een paar partijen bleken exemplarisch voor de rampzalige middag. Mick de Vette kwam in zijn eerste wedstrijd tegen Jelle Moris met 6-0 voor in game 5, maar verloor uiteindelijk. Lars de Visser kwam in zijn partij tegen Karlijn van Lierop in game 3 op matchpoint (10-8), maar stortte door energietekort volledig in. Wankelend speelde hij de wedstrijd uit.  En Tim verspeelde, ook tegen Jelle Moris, zowel in de 4e als de 5e game een voorsprong.

Na dit weekend bevindt Hilversum zich op plaats 4, twee punten boven HBC. Deze plaats geeft nog steeds recht op de play-offs en het positieve van de grote nederlaag is dan ook dat de wedstrijd van komende zaterdag thuis tegen VTV weer een kraker van jewelste wordt. VTV kent een aantal zeer sterke spelers die dit seizoen echter nog niet tot wasdom zijn gekomen. Daniel Kim speelt net onder de 50% en Emine Ernst staat op 60%.  Vorig seizoen haalde Emine 100% in de eredivisie dames! (Okay, 2 uit 2, maar toch).

Ons team is op een punt aangepast: Sander van Buul zal zijn opwachting maken en vervangt de licht geblesseerde Tim van der Leeden.

Stand Kampioenspoule jeugd, met nog 2 wedstrijden te gaan voor de play-offs:

SVE 1                    5 – 34

SKF 1                    5 – 33