Kinder Tafeltennisfeest weer geslaagd festijn

Tafeltennisvereniging Hilversum kan terugkijken op een succesvol Kinder Tafeltennisfeest. Bij het evenement voor basisscholen op zondag 26 maart kwamen zo’n 120 enthousiaste kinderen in actie.De leerlingen van groep 3, 4 en 5 vermaakten zich met een spelcircuit. Ze moesten op 10 verschillende onderdelen hun behendigheid en balvaardigheid tonen. Zo was er onder andere een balletjesrace. Ook moesten de kinderen een balletje door een pijp laten rollen en door een parcours met hindernissen lopen.

’s Middags was er voor de groepen 6, 7 en 8 een toernooi, waar 70 kinderen van acht verschillende scholen aan meededen. Grote afwezige was dit jaar De Wilge. Deze school had vorig jaar nog de meeste inschrijvingen, maar zag dit jaar af van deelname. De Lorentzschool had dit keer de meeste inschrijvingen (27), gevolgd door de Fabritiusschool (21) en de Montessori Centrum (20). De laatste school was het meest succesvol. Maar liefst 6 deelnemers van de Montessori Centrum gingen met een mooie beker naar huis. De wedstrijden werden gespeeld in twee zalen op 22 tafels. Op die manier werden in vier uur tijd zo’n 400 wedstrijden afgewerkt!

Doel van het Kinder Tafeltennisfeest is om alle kinderen, ongeacht hun prestatie, een leuke en sportieve dag te bezorgen. En dat lukte in alle opzichten. Er waren de hele dag blije gezichten te zien. Ondanks het mooie weer waren veel ouders naar het Tafeltenniscentrum gekomen om hun kind aan te moedigen. Zowel ‘s ochtends als ’s middags werd er een loterij gehouden, waarvoor alle deelnemers twee gratis lootjes hadden ontvangen. Zo gingen nog veel meer kinderen met een prijs naar huis.

Alle kinderen die meededen aan het Kinder Tafeltennisfeest, ontvingen na afloop een oorkonde ter herinnering aan hun deelname. Ze kregen ook een kaart voor vier gratis proeflessen bij TTV Hilversum op maandagmiddag van 17 tot 18.15 uur. Hilversum heeft aan het Kinder Tafeltennisfeest de afgelopen jaren veel nieuwe leden overgehouden en is met ruim 300 leden de grootste van de ongeveer 600 tafeltennisverenigingen in Nederland.

De prijswinnaars van het Kinder Tafeltennisfeest 2017:

NTTB-leden: 1. Yann Beek (Jan van Rijckenborghschool), 2. Naman Malhotra (IPS Violenschool), 3. Lina Jonkman (De Wilge)

Groep 8: 1. Floris Broekhof (Montessori Centrum), 2. Lars Gerritsen (Montessori Centrum), 3. Naut Marks (Fabritiusschool), 4. Philip Dubel (Montessori Centrum)

Groep 7: 1. Abiola Sliegter (Montessori Centrum), 2. Flemming Swier (Montessori Centrum), 3. Joep van Kleij (Lorentzschool), 4. Amber Textor (Jan van Rijckenborgh)

Groep 5/6, hoofdronde: 1. Milan Swart (Montessori Centrum), 2. Max Hickman (IPS Hilversum), 3. Jack Nugent (IPS Hilversum), 4. Rickard Weitman (IPS Hilversum)

Groep 5/6, troostronde: 1. Noah Miller (IPS Hilversum), 2. Ari Veldhoen (IPS Hilversum)