Mick de Vette leidt kampioenspoule-team naar zege

Het eerste jeugdteam van Hilversum heeft met een overwinning op HBC uit Heemstede weer een stapje richting de play-offs gezet. Een stroeve start voorspelde een zware middag, maar met het resultaat mocht het team tevreden zijn. Al had er wel een puntje meer in gezeten.Na drie wedstrijden keek Hilversum tegen een 2-1 achterstand aan. Alleen Mick wist – met enige moeite- te winnen van Jean Robert Leliveld. Lars en Tim hadden niet veel in te brengen tegen Milan Timmers en Quinten Broekhof. Maar het solide dubbel van Hilversum bracht de ommekeer teweeg. Een eenvoudige overwinning werd gevolgd door een imponerende veegpartij van Lars. Die vanuit alle hoeken de bal hard langs Jean Robert wist te meppen.

Daarna liep het Hilversumteam langzaam uit naar 5-3. Een nipte nederlaag van Tim tegen Milan had HBC nog een puntje bezorgd. Maar tegen Jean Robert had Tim zijn stijgende vorm weten om te zetten in winst. Lars trad vervolgens aan tegen Quinten. De oud-speler van SVE was zojuist nog afgedroogd door Mick, maar wist zich toch te herpakken tegen Lars. In een werkelijk prachtige partij moest Lars nipt buigen voor de HBC-speler, 17-15 in de vijfde game. Dat Lars mentaal steeds sterker wordt, liet hij zien na afloop van de partij. Geen gemopper of boosheid, maar alleen de opmerking: “Jammer, soms gebeurt dit”.

Mick mocht daarna alsnog een poging doen de overwinning binnen te halen. En op een zeer controlerende wijze, zonder eigenlijk ook maar iets actiefs te doen, won hij toch zeer eenvoudig ook deze wedstrijd. Met slechts een nederlaag uit vier competitiewedstrijden is Mick, samen met Tim Gras, de beste speler uit de landelijke jeugdcompetitie. Volgende week mag het team aantreden tegen Westa. Ook een team in vorm en samen met Hilversum op jacht naar de final four.