Zaterdag 25 maart onvervalste Super Saturday

Tafeltennisliefhebbers opgelet: zaterdag 25 maart vindt er weer een onvervalste Super Saturday plaats in de ‘Green box’ aan de Vaartweg. Alle landelijke teams spelen namelijk thuis, inclusief beide eredivisieteams. Komt dat zien! Alle wedstrijden beginnen om 16 uur. We nodigen je van harte uit om zaterdag een bezoek te brengen aan het sfeervolle Tafeltenniscentrum. Natuurlijk staat het barteam weer voor je klaar en staat de befaamde Hilversum-schotel weer als maaltijd op het menu. Voorafgaand aan de senioren speelt de  jeugd van Hilversum om 11 uur thuis.

Dames eredivisie: Hilversum 1 – Scyedam 1

Selectie Hilversum: Lisette van Es (28), Heleen Hop (40) Kim Hergelink (46), Sharon Janssen (49)

Selectie Scyedam: Patricia Smith-Zwartjens (61), Sandra Meeuwsen-Bowman(-), Daniëlle Maas (-), Charell Schoonbrood (-).

Zaterdag 25 maart a.s. speelt het eerste damesteam haar laatste thuiswedstrijd in de reguliere competitie. Tegenstander is team van Scyedam dat in september haar debuut maakte in de eredivisie en met slechts 6 punten troosteloos onderaan staat. Het ligt dan ook in de lijn der verwachting dat de Hilversumse tieners gaan winnen, vraag is alleen met welke cijfers.

Stuk voor stuk zijn de dames van Scyedam namelijk best tot een goede prestatie in staat. Tenslotte zijn zij niet voor niets kampioen 1e divisie geworden in het voorjaar van 2016. Het is daarnaast ook mogelijk dat beide teams elkaar nog een keer tegenkomen. Deze derde ontmoeting zou dan plaats moeten vinden in de play-downs, waartoe beide teams veroordeeld zijn. Daarom is deze wedstrijd niet geheel van belang ontbloot.

Stand eredivisie dames (nummers 1 t/m 4 naar play-offs, nrs. 5 t/m 8 naar play-downs)

Dozy Den Helder/Noordkop 12 – 56
VTV (N) 12 – 53
SKF 12 – 46
TTV Lybrae Heerlen 12 – 39
Scylla 12 – 38
AnytimeFitness/Westa 12 – 31
Hilversum 12 – 19
Scyedam 12 – 6

Heren eredivisie: Hilversum 1 – Klimaatgroep Stars 1

Selectie Hilversum: Merijn de Bruin, Jelle Goossens, Tan Anran, Gamal de Groot

Selectie Klimaat Groep Stars: Colin Rengers,  Jan Tammenga, Kamil Tomaszuk, Arnoud Meijer

Ook de heren van Hilversum spelen hun laatste thuiswedstrijd in de reguliere competitie. Op 9 april rest er nog een uitwedstrijd tegen Itass DTK. Zoals bekend bungelt Hilversum troosteloos onderaan. Het moet zich gaan opladen voor de play-downs. Niet ondenkbaar is dat Klimaatgroep Stars (beter bekend als Midstars), dat zaterdag op bezoek komt, de tegenstander zal zijn in de eerste wedstrijd van de play-downs. Daardoor is deze wedstrijd niet van belang ontbloot. Voor Hilversummer Arnoud Meijer, die deel uitmaakt van het team uit Middelstum (Groningen), is het duel van zaterdag een uit- en een thuiswedstrijd tegelijkertijd. Zijn team heeft nog een kleine kans om de play-offs te bereiken en zal daarvoor alles uit de kast halen.

Stand eredivisie heren (nummers 1 t/m 4 naar play-offs, nrs. 5 t/m 8 naar play-downs)

Itass/DTK ’70 12 – 49
Enjoy&Deploy Taverzo 12 – 49
Smash ’70 12 – 43
Scylla 12 – 35
Salamanders 11 – 32
Wijzenbeekkled/Westa 12 – 29
Klimaatgroep Stars 11 – 28
Hilversum 12 – 17

Heren tweede divisie: Hilversum 2 – FTTC 1

Teamselectie: Ruan Greyling, Hans den Blanken, Wouter van der Mark, Frank van der Wurff, Vincent del Priore

Handhaving zal nog een hele klus worden voor de mannen van team 2 in deze zware 2e divisiepoule. Hilversum staat vierde met 28 punten en tegenstander FTTC heeft 1 punt meer. De Friezen wonnen afgelopen week met maar liefst 9-1 van een zwaar gehavend Red Stars, dat met twee invallers kwam opdagen in Franeker en nu onder de rode streep is beland. Vooralsnog zal Hilversum FTTC en TT Nijmegen onder zich moeten zien te houden in de strijd tegen degradatie. Het duel van komende zaterdag is dus van cruciaal belang. Uit werd met 6-4  verloren.

Heren derde divisie: Hilversum 3 – Avanti 2

Teamselectie: Max Koopman, Jan Dubelaar, Tjarko Bosma, Joris Gieskens, Donald Hessing

Ons derde deed afgelopen zaterdag goede zaken door op sportpark Red Band in Roosendaal de lokale favoriet ODT een oorwassing te geven, 9-1. Dat was mede te danken aan een hattrick van Donald Hessing, die hersteld is van een hardnekkige blessure. De tegenstander van zaterdag Avanti 2 is echter van een ander kaliber dan ODT. Avanti is koploper en heeft met Ronald Vijverberg, Olaf Stolwijk en youngster Patrick Nieuwendijk, jeugdkampioen van de Afdeling Midden, een sterk team. Hilversum 3, dat halverwege de competitie op stoom lijkt te komen, kan revanche nemen voor de uitnederlaag. We verwachten een spannende en aantrekkelijke wedstrijd.

Heren derde divisie: Hilversum 4 – Westa 2

Teamselectie: Danny Mol, René van der Velde, Wouter Schoeber, Lars Adema, Youke Gunsing

Team 4 had vorige week een Eureka-momentje. Een 10-0 zege is een zeldzame weelde voor dit team, dat gaat voor lijfbehoud in de 3e divisie. Ons vierde is nu opgeklommen naar een veilige 4e plek, maar is nog lang niet zeker van handhaving. Het krijgt zaterdag thuis een zware dobber aan Westa 2. De uitwedstrijd in Wessem aan de Maas ging met 8-2 verloren. Een gelijkspel komende zaterdag zou voor Adema en zijn strijdmakkers en een mooi resultaat zijn.