Apotheose landelijke competitie in eigen huis

De landelijke tafeltenniscompetitie nadert het einde. Team 2, 3 en 4 spelen zowel komende zaterdag, 15 april als op 22 april thuis. Zaterdag 22 april is een echte Super Saturday. Heren 1 staat dan voor de moeilijke taak om in de play-downs Salamanders, de nummer 5 van de eredivisie, te verslaan. Lukt dat, dan is handhaving in de eredivisie een feit.

Komende zaterdag gaat de aandacht vooral uit naar het tweede-divisieduel tussen Hilversum 2 en SKF 1. Alle wedstrijden beginnen om 16 uur. We nodigen je van harte uit om de komende twee zaterdagen een bezoek te brengen aan ons gezellige Tafeltenniscentrum. Natuurlijk staat het barteam weer voor je klaar en staat de befaamde Hilversum-schotel weer als maaltijd op het menu. Voorafgaand aan de senioren speelt op beide zaterdag ook de  jeugd van Hilversum om 11 uur thuis.

Heren tweede divisie: Hilversum 2 – SKF 1

Teamselectie: Ruan Greyling, Hans den Blanken, Wouter van der Mark, Frank van der Wurff, Vincent del Priore

Hilversum 2 heeft zichzelf aardig in de nesten gewerkt door vorige week met 7-3 te verliezen van nummer laatst, TT Nijmegen. Alle punten kwamen op naam van Ruan. De geblesseerde Hans den Blanken en hopeloos uit vorm zijnde Frank van der Wurff scoorden een nul.

Handhaving wordt linke soep, want Hilversum krijgt de sterkste twee nog. Komende zaterdag is SKF 1, op weg naar het kampioenschap, de tegenstander. Een week later komt Pecos 2 op bezoek, ook niet mals. Het zou toch wel erg teleurstellend zijn als dit team uit de tweede divisie degradeert.

———————————–

SKF 1                        8 – 55

Pecos 2                     8 – 49

FTTC 1                     8 – 40

Hilversum 2            8 – 40

Red Stars 1              8 – 37

TT Nijmegen 1       8 – 19

Heren derde divisie: Hilversum 3 – Taverbo / Sabo 1

Teamselectie: Max Koopman, Jan Dubelaar, Tjarko Bosma, Joris Gieskens, Donald Hessing

Uit de stand blijkt dat  de krachtsverschillen uiterst klein zijn in deze poule. Alleen Avanti 2 is sterker dan de rest. Hilversum kan zich zaterdag definitief veilig spelen door een goed resultaat neer te zetten tegen Taverbo/Sabo. Op 22 april, in de slotronde, komt nummer laatst ODT nog op bezoek. Beide tegenstanders zijn in degradatiestrijd verwikkeld.

Avanti 2                                   8 – 53

Hilversum 3                           8 – 42

Taverbo/Sabo 1                     8 – 38

Megacles 1                              8 – 36

Enjoy&Deploy Taverzo 2    8 – 36

ODT Kanjers Uitzendb 1     8 – 35

Heren derde divisie: Hilversum 4 – Scyedam 2

Teamselectie: Danny Mol, René van der Velde, Wouter Schoeber, Lars Adema, Youke Gunsing

Hilversum 4 is zo goed als zeker van handhaving in het landelijk, maar dat geldt zeker niet voor de tegenstander van zaterdag, Scyedam 2. Hilversum heeft wat goed te maken in deze wedstrijd. De uitwedstrijd in Schiedam werd met 7-3 verloren. In de laatste wedstrijd op 22 april krijgen Van de Velde en de zijnen het zwakke Never Despair nog op bezoek.

Wijzenbeekkled/Westa 2     8 – 65

Sittard 1                                   8 – 52