Jeugd 1 bij beste vier van Nederland

Het eerste jeugdteam van Hilversum heeft zich afgelopen zaterdag vrij eenvoudig geplaatst voor de play-offs van de kampioenspoule. Eigenlijk hadden de jongens zich vorige week al geplaatst. Van VTV werd met 9-1 gewonnen, terwijl de concurrent voor de vierde plaats,  HBC, met 7-3 onderuit ging. De taak was daarom simpel: twee punten halen tegen hekkensluiter Pecos. En daarmee de vierde plaats veiligstellen.  Er werd nog voorzichtig omhoog gekeken, want het verschil met de nummers drie en twee van de kampioenspoule was klein, respectievelijk een en twee punten.

De twee punten waren na twee wedstrijden al behaald, zodat de champagnekurken al snel de lucht in konden vliegen. Al snel werd duidelijk dat de derde plek niet meer haalbaar was; Westa en SKF kwamen al snel op grote voorsprong. Een beetje lusteloos werd de wedstrijd in Oegstgeest uitgespeeld. Er werd uiteindelijk met 6-4 gewonnen. Mick won weer vrij eenvoudig al zijn partijen, Lars moest buigen voor de sterke Thomas Jansen en Tim bewaarde zijn vorm voor de halve finales.
De tegenstander in deze halve finale is SVE. Er wordt op 8 april in Hilversum gespeeld en een weekje later uit in Utrecht. Wordt deze strijd gewonnen, dan wacht in de finale van het Nederlands Kampioenschap de winnaar van Westa tegen SKF.