Jongens 1 strijdend ten onder tegen SVE

Het eerste jongensteam van Hilversum slaagde er in de halve finale van het landskampioenschap niet in om het sterke SVE te verschalken. In een zinderende, meer dan vijf uur durende wedstrijd gingen de gasten uiteindelijk met een 7-3 overwinning naar huis.

Ondanks de nederlaag gaf coach Robert de Bie na afloop een compliment aan zijn team. ,,De jongens hebben gespeeld voor wat ze waard zijn. We hebben het SVE heel lastig gemaakt. Helaas was dat net niet voldoende vandaag.” Het duel der beloften was boeiend en meeslepend vanaf het eerste moment. Nadat Tim Gras in de openingspartij Lars de Visser had geklopt, kwam de thuisclub op vechtlust en karakter sterk terug. Het publiek zat op z’n puntje van zijn stoel, toen Hilversum dankzij een nipte zege in het dubbelspel en twee zwaar bevochten overwinningen van Mick de Vette op resp. Gabrielius Camara en Tim Gras brutaal de leiding nam (3-2).

In de zesde partij was het opnieuw billen knijpen in het duel tussen Lars de Visser en Floris zur Mühlen. Lars bracht het publiek tot groot enthousiasme door met gevarieerd aanvalsspel Floris aan de rand van de afgrond te brengen. Een sensatie hing in de lucht. Maar Floris wist op knappe wijze meerdere matchpoints weg te werken en won uiteindelijk met 14-12 in de vijfde game. In plaats van 4-2 stond het na dik drie uur hoogstaand tafeltennis 3-3. In de resterende wedstrijden bleek dat het zenuwslopende gevecht de jeugdige Hilversum-spelers veel kracht en energie had gekost. Lars de Visser en Mick de Vette moesten in hun slotpartij hun meerdere erkennen in hun opponent. De goed spelende Sander van Buul was tegen Tim Gras nog dichtbij de overwinning, maar trok uiteindelijk met 13-11 in de 5e game aan het kortste eind. Na een 3-2 voorsprong verloor Hilversum dus uiteindelijk met 7-3, waarbij Floris zur Mühlen als enige speler deze middag een hattrick scoorde en de wedstrijdbal mee naar huis mocht nemen.

Het wordt nu voor De Bie en zijn mannen wel heel moeilijk om de finale nog te halen. Daarvoor moet de returnwedstrijd volgende week in Utrecht met 8-2 worden gewonnen.

Mick de Vette wist tegen SVE twee partijen te winnen.