Slecht weekend voor landelijke teams

Het derde en vierde team hadden zich vorige week al verzekerd van handhaving, het tweede team echter nog niet. Het eerste heren- en damesteam vervolgenden hun strijd om handhaving. Voor het tweede waren de druiven het zuurst; een mooie overwinning op Pecos was niet genoeg voor handhaving.

Het tweede team met Wouter, Frank en invaller Lars won met 6-4 van Pecos. In de wetenschap dat concurrent Red Stars twee punten meer moest halen tegen FTTC, dat al veilig was, was reden voor optimisme. Aan het eind van de avond bleek dat Red Stars zich ten koste van het tweede handhaafde door met 8-2 te winnen. Met 49 punten is het team gedegradeerd, maar het is niet anders. Blessureleed en één slechte uitslag en in de sterkte 2e divisie poule is dat fataal gebleken. Frank speelde zijn laatste wedstrijd voor TTV Hilversum, hij speelt na de zomer bij ‘zijn’ The Victory in Weesp. Frank heeft een aantal prachtige seizoenen gespeeld waarbij hij een aantal keer kampioen is geworden en doorgroeide van de 3e naar de 1e divisie. Afgelopen najaar maakte hij zijn debuut in de eredivisie door in te vallen bij het eerste team. Frank; bedankt je vechtlust en veel succes bij The Victory.

Ook de dames wiste zich niet te ontdoen van Westa en hebben de eerste kansen op handhaving niet weten te verzilveren. Na het verlies in eigen huis vorige week, was ook in Limburg niet veel eer te behalen. Het team was niet compleet en kon noodgedwongen alleen met Kim en Sharon achter tafel verschijnen. Een 3-0 nederlaag was het gevolg. Op 6 mei wacht de verliezer van de andere halve finale.

Heren 1 stond voor de loodzware taak om de nummer 5 uit de reguliere competitie, Salamanders, van zich af te houden. Merijn, Jelle en Gamal boden flink tegengas en er werd geknokt, maar genoeg bleek het niet. Alle individuele wedstrijden werden met 3-1 verloren. Voor Salamanders kwamen oud-Hilversum Jamshid Sedigh, Casper ter Lüün en Bas Hergelink in actie.

Het derde en vierde team speelde de competitie uit, zij waren al gehandhaafd. Het derde deed dat met een gelijkspel tegen ODT, waarbij er een aantal prachtige wedstrijden werden gespeeld. Door dit resultaat is het team op de tweede plek geëindigd. Het vierde team verloor 4 games en won met 10-0 van Never Despair, dat al gedegradeerd was. Het team speelt middels een derde plek ook volgende seizoen in de landelijke competitie.