Vol weekend toptafeltennis bij TTV Hilversum

TTV Hilversum maakt zich op voor de ontknoping van het landskampioenschap in de eredivisie. Op zondag 14 mei treffen de finalisten bij zowel de dames als de heren elkaar in het Tafeltenniscentrum aan de Vaartweg. Dit jaar is zelfs een heel weekend gereserveerd voor de strijd om de landstitels. Zaterdag 13 mei (aanvang 13 uur) komen de beste jeugdteams in actie.

Heren

Bij de heren is de eindstrijd (zondag, 15 uur) een herhaling van vorig jaar. Regerend landskampioen Enjoy&Deploy/Taverzo wist toen de landstitel te prolongeren ten koste van Itass DTK’70 uit Klazienaveen. Taverzo (moeizame winst op Scylla in de halve finale) is volgens teamcaptain Barry Weijers van DTK opnieuw favoriet voor de landstitel. Toch wordt geduchte tegenstand verwacht van de Drentse formatie en is een verrassing zeker niet uitgesloten. Een spannende ontknoping ligt dus in het verschiet.

Dames

Voorafgaand aan de herenfinale strijden de twee beste damesteams om de titel (aanvang 12 uur). Voor het eerst in de geschiedenis wist VTV door te dringen tot de eindstrijd. Het team uit Nieuwegein versloeg in de halve finale de finalist van vorig jaar, SKF. Tegenstander is regerend landskampioen Dozy Den Helder/Noordkop, dat al een aantal jaren het damestafeltennis regeert. Toch lijkt VTV, met de sterke Dong Li in de gelederen, niet bij voorbaat kansloos. In de reguliere competitie won Den Helder de thuiswedstrijd met 5-1, maar de returnwedstrijd in Nieuwegein werd met 4-2 door VTV gewonnen. In de finale van de Eredivisiecup ging de zege met 3-2 naar Den Helder.

Jeugd

Dit jaar is er voor het eerst sprake van een finaleweekend. Zaterdag 13 mei om 13 uur spelen de jeugdteams van SVE en SKF om de landstitel. Ook hier wordt een spannende strijd verwacht. Bijzonder is dat het eerste jeugdteam Hilversum met Mick de Vette, Lars de Visser, Tim van der Leeden en Sander van Buul ook in actie komt. Het team van coach Robert de Bie speelt tegelijkertijd met de finale om de 3e en 4e plek tegen Westa. Hilversum werd in de halve finale uitgeschakeld door SVE, maar kan terugkijken op een geslaagd seizoen.

Al met al een bijzonder mooi programma als apotheose van het competitieseizoen. Hilversum prijst zich gelukkig een tafeltennisaccommodatie te bezitten, die – mede door de centrale ligging – bij uitstek geschikt is voor het houden van evenementen als deze. De vereniging is trots voor de vijfde achtereenvolgende keer gastheer te zijn van de eindstrijd om de landstitels.

Programma:

Zaterdag 13 mei, 13.00 uur