Kampioensteams gehuldigd tijdens ALV

In de voorjaarscompetitie werden er 4 Hilversum-teams kampioen. In de landelijke competitie zijn dit voorjaar geen teams kampioen geworden. Deze kampioenen zijn tijdens de Algemene Leden Vergadering (ALV) op dinsdagavond 11 juli gehuldigd.

Afdelingscompetitie

Team 12 – 3e klasse
Guido, Jack, Oleksii, Ton, Sonja werden door 10 overwinningen met een ruime voorsprong kampioen in de 3e klasse. Aankomend seizoen wederom de zware taak tot handhaving in de 2e klasse. Met de teruggekeerde Ton en de in 3e klasse (bijna) onverslaanbare Oleksii heeft dit team volgend jaar goede kansen.

Team 24 – 6e klasse
Coby, Desmond, Erik, Freek, Manja en Tom zijn kampioen geworden in de 6e klasse. Met 5 punten voorsprong én twee belangrijke 7-3 overwinningen op concurrent Good Luck 3 werd het kampioenschap binnengesleept.

DUO-competitie

DUO-2 – Hoofdklasse
Erwin, Eric (én invaller Caspar) werden kampioen en ook dit seizoen – net als in najaar 2016 – werd de broederstrijd met het Hilversumse DUO-1 (Hans, René, Robert) in het voordeel van eerstgenoemd duo beslist. De DUO-hoofdklasse is nu voor de 3e keer op rij gewonnen door een Hilversum team . Dit  lijkt  voorlopig de laatste keer te zijn geweest; alle spelers uit de DUO-hoofdklasse-teams hebben – helaas – aangegeven te willen stoppen met het spelen van (DUO)competitie.

DUO-3 2e klasse
Duco, Gerben, Giliam, Wolter en Yury werden in de laatste wedstrijd kampioen door met 4-1 te winnen van Bunshot. De uitwedstrijd werd met maar liefst 5-0 verloren, dus het was tot deze laatste wedstrijd zeer spannend. In de laatste wedstrijd waren 3 punten nodig én werd er met 4-1 gewonnen.

Degradanten én vooruitblik
Helaas degradeerden er in de voorjaarscompetitie maar liefst 15 teams (Dames-1, 1, 2, 6, 7, 10, 11, 15, 18, 21, 22, DUO-5, DUO-7, DUO-9 en DUO-10). In de najaarscompetitie zal een groot aantal van deze gedegradeerde teams zeker weer meespelen om het kampioenschap. In de najaarscompetitie verwachten wij een groter aantal kampioensteams. Sommige afdelingsteams eindigden op een 5e plek (degradatieplaats) en zullen mogelijk in het najaar in dezelfde speelklasse mogen uitkomen.