Hilversum pakt uit op eerste Super Saturday

Komende zaterdag, 23 september, is de eerste Super Saturday van het nieuwe seizoen. Alle vijf landelijke teams spelen thuis (16 uur). Voorafgaand aan de wedstrijd worden alle bezoekers verwelkomd met een hapje en een drankje.

Wat betreft de landelijke competitie, kan Hilversum zich verheugen op een daverende seizoenstart. Na de mooie overwinningen van team 1, 2 en 3 in de openingsronde, wekt de  eerste Super Saturday in het Tafeltenniscentrum aan de Vaartweg hoge verwachtingen. Alle vijf landelijke seniorenteams komen zaterdag 23 september thuis in actie. Ook is er, voorafgaand aan de duels, een fotosessie met alle landelijke teams.  Hieronder alvast een vooruitblik:

Eerste divisie, poule B:

Hilversum 1 – VVV 1

Teamselectie: Jelle Goossens, Ruan Greyling,  Patrick Oeij, Cosmin Stan . Coach: Bert Olofsen.

De tafeltennisliefhebbers kijken ernaar uit om een grotendeels vernieuwd eerste herenteam in actie te zien. Met nieuwkomers Patrick Oeij en Cosmin Stan heeft Hilversum het eerste herenteam weten te versterken. Beide spelers beschikken over jarenlange eredivisie-ervaring. Samen met Jelle Goossens en aanstormend talent Ruan Greyling moet Hilversum in staat worden geacht om komend jaar terug te keren  naar de eredivisie.

In de najaarscompetitie moet Hilversum zich bij de beste drie scharen in poule B. Daar worden in het voorjaar de nummers 1, 2 en 3 uit poule A aan toegevoegd. De kampioen promoveert, de nummer 2 speelt een promotiewedstrijd tegen het team dat als voorlaatste eindigt in de eredivisie. Hilversum kende in elk geval een goede start. Het won de openingswedstrijd van het seizoen in Hoorn met 7-3 van Disnierats. Ook thuis tegen VVV moet een ruime overwinning mogelijk zijn.

Derde divisie, poule F:

Hilversum 2 – The Back Hands 1

Teamselectie:  Hans den Blanken, Wouter van der Mark, Mick de Vette, Lars de Visser.  Coach: Robert de Bie

Hilversum heeft dit seizoen een flinke verjonging doorgevoerd in de landelijke teams. Dat geldt voor team 1, maar meer nog voor team 2, waarin een prominente plek is toebedeeld aan de jeugd. Met de overgang van twee jeugdige talenten, de 14-jarige Mick de Vette en de 15-jarige Lars de Visser, naar de landelijke senioren, werpt het investering in de jeugd z’n vruchten af. Mick, die deze zomer deel uitmaakte van het Nederlands kadettenteam dat deelnam aan de Europese Jeugdkampioenschappen, debuteerde afgelopen zaterdag met een knappe hattrick in de derde divisie. En ook Lars wist in z’n eerste landelijke seniorenwedstrijd direct tot scoren te komen. Daardoor wist team 2 de uitwedstrijd tegen Salamanders 2 met 6-4 te winnen. Dat belooft nog wat voor de rest van het seizoen. Komende zaterdag spelen de youngsters, met routinier Hans den Blanken, thuis tegen The Back Hands uit St. Willibrord.

Derde divisie A, poule G:

Hilversum 3 – Amstelveen 1

Teamselectie: Tjarko Bosma, Tali Cohen, Jan Dubelaar, Donald Hessing, Jan Dubelaar

Ook team 3 beleefde afgelopen zaterdag een flitsende seizoenstart, met een hattrick voor Jan Dubelaar. In het verre Middelburg werd de plaatselijke TTC met 8-2 verslagen. Prima start van team 3, dat dit najaar gaat voor het kampioenschap in de derde divisie. Ook hier een versterking. Komende zaterdag maakt A-speelster Tali Cohen (13e op de nationale ranglijst) haar debuut voor Hilversum. Dat gebeurt  in de thuiswedstrijd tegen het niet te onderschatten Amstelveen. Als team 3 de ambities wil waarmaken, moet deze wedstrijd gewonnen worden.

Derde divisie, poule H:

Hilversum 4 – Bosman/Wezep 1

Teamselectie: Lars Adema, Sander van Buul, Danny Mol, Wouter Schoeber,  René van der Velde

Traditiegetrouw heeft het laagste landelijke team van Hilversum een zware taak om zich te handhaven in de 3e divisie. Afgelopen zaterdag werd met 7-3 verloren van SVE 2. In de eerste thuiswedstrijd van dit seizoen is het onbekende Bosman/Wezep de tegenstander. Op papier een lastige pot, want de opponent maakte indruk met een eclatante zege op Stede Broec. Een gelijkspel zou voor Hilversum een mooi resultaat zijn.

Dames eerste divisie:

Hilversum 1 – Tafeltennis Zwolle

Teamselectie: Nanda Bloom , Sanne Briefjes, Neha Gupta, Lisa Mattheij. Coach: Caspar Veenboer

Team 1 bij de dames kende een totale gedaanteverwisseling. Geen van de vijf ‘meiden’  die vorig seizoen uit de eredivisie degradeerden, is er nog bij. Voor het vijftal vertrekkende youngsters, kwamen vier nieuwe jeugdige speelsters in de plaats. Neha Gupta (17) en Nanda Bloom (19) komen uit de eigen jeugdopleiding, Lisa Mattheij (16) en Sanne Briefjes (16) zijn nieuwkomers. Hilversum is blij dat er na het uiteenvallen van het eerste damesteam toch weer een landelijk damesteam kon worden geformeerd. Het piepjonge team heeft zich tot doel gesteld om bij de eerste vier te eindigen, maar het opdoen van ervaring op dit niveau is zeker zo belangrijk.

Het vernieuwde eerste herenteam van Hilversum. V.l.n.r. Ruan Greyling, coach Bert Olofsen, Cosmin Stan, Jelle Goossens en Patrick Oeij.