Vierde Super Saturday in teken van kampioenskoorts

De landelijke competitie nadert het einde. Team 1, 2 en 3 hebben de titel voor het grijpen. Een trilogie zou een ongekend succes zijn voor Hilversum. Niet verwonderlijk dat de vierde Super Saturday komende zaterdag in het teken staat van kampioenskoorts.

Je bent harte welkom om onze topteams aan te moedigen. Alle wedstrijden beginnen om 16 uur. Natuurlijk staat het barteam weer klaar om een drankje en een hapje te verzorgen, inclusief de befaamde Hilversum Burger en maaltijdschotel.

Eerste divisie, poule B: Hilversum 1 – VTV 1

Teamselectie: Jelle Goossens, Ruan Greyling,  Patrick Oeij, Cosmin Stan. Coach: Bert Olofsen.

In theorie kan het eerste team komende zaterdag de titel al pakken bij  een monsterzege op VTV. Het is echter waarschijnlijker dat het kampioenschap een week later, in de uitwedstrijd tegen Tempo Team, wordt binnengehaald. Cosmin Stan is er op gebrand zijn ongeslagen status de komende wedstrijden te handhaven. Tegenstander VTV staat vijfde en heeft de punten broodnodig om degradatie te ontlopen.

Derde divisie, poule F: Hilversum 2 – Spaarne 1

Teamselectie:  Hans den Blanken, Wouter van der Mark, Mick de Vette, Lars de Visser. Coach: Robert de Bie

Hilversum 2 boekte vorige week uit tegen The Back Hands de zevende achtereenvolgende overwinning, waarbij de youngsters Mick en Lars samen maar liefst 6 punten bij elkaar sloegen. Het zevende punt kwam op naam van invaller Donald Hessing. Hilversum staat dus nog steeds ruim aan kop, met 7 punten voorsprong op HBC. De beslissende returnwedstrijd is volgende week in Heemstede. Komende zaterdag komt het niet te onderschatten Spaarne op bezoek en wordt een pittige wedstrijd verwacht. Tali Cohen vervangt de geblesseerde Hans den Blanken. Een goed resultaat is belangrijk om de voorsprong vast te houden. Naar verwachting zal concurrent HBC zaterdag dichterbij sluipen met een vette overwinning op de uitgepierde degradant De Sprint.

Derde divisie A, poule G: Hilversum 3 – HTTV-070 1

Teamselectie: Tjarko Bosma, Tali Cohen, Jan Dubelaar, Donald Hessing

Team 3 deed afgelopen zaterdag goede zaken door concurrent Amstelveen  in eigen huis te kloppen. Opmerkelijk was dat Tali en Joris een driepunter wisten te scoren, terwijl Tjarko geen game wist te winnen. Hopelijk weet hij zich zaterdag te herstellen in het duel met HTTV, dat strijdt tegen degradatie. Team 3 heeft inmiddels een voorsprong van 9 punten en het moet wel heel raar lopen, wil Hilversum de titel nog uit handen geven.

Derde divisie, poule H: Hilversum 4 – Assen 1

Teamselectie: Lars Adema, Sander van Buul, Danny Mol, Wouter Schoeber,  René van der Velde

Aanvankelijk zag het er naar uit dat handhaving in het landelijk een lastige opdracht zou worden voor team 4. Maar dankzij twee eclatante uitoverwinningen zijn Adema en de zijnen vrijwel van degradatiezorgen verlost. De 8-2 zege op de lokale favoriet Wezep zorgde ervoor dat team 4 nu 9 punten boven de rode streep staat. Zaterdag staat niettemin een interessant duel op het menu tegen Assen. De fanatieke Drentenaren zijn samen met SVE verwikkeld in een nek-aan-nekrace om het kampioenschap.

Dames eerste divisie: Hilversum 1 – De Treffers (R) 3

Teamselectie: Nanda Bloom , Sanne Briefjes, Neha Gupta, Lisa Mattheij. Coach: Caspar Veenboer

Dames 1 heeft na een moeilijke start prima resultaten behaald. Het zit weliswaar bij de onderste drie, maar de voorsprong op de concurrentie is dusdanig dat een verlenging van het eerste-divisieschap in het verschiet ligt. En dat is een knappe prestatie van deze jonge meiden. Zaterdag gaat Hilversum als  favoriet van start tegen De Treffers 3 uit Roelofarendsveen.