Drievoudig succes voor Lars de Visser op eerste dag AK

De Afdeling Midden heeft een nieuwe jeugdkampioen. Lars de Visser werd de opvolger van Patrick Nieuwendijk. Bij de meisjes prolongeerde Neha Gupta haar titel.Het jeugdtoernooi kende in de hoogste klasse een minder spannend verloop dan voorgaande jaren. De A-spelers Tim Gras, Floris zur Mühlen en Elwin Huiden ontbraken op de deelnemerslijst. Titelverdediger Patrick Nieuwendijk zegde op het laatste moment om onduidelijke redenen af. Daardoor was de concurrentie voor het Hilversum-duo Mick de Vette en Lars de Visser flink geslonken. Beiden bereikten zonder al te veel problemen de eindstrijd in de hoogste klasse. In de finale kwam Mick op een 1-0 voorsprong. Daarna nam Lars het heft in handen en bleek dat Mick geen antwoord had op de tempoversnellingen van zijn clubgenoot. De 3-1 overwinning was dan ook dik verdiend.

Ook in de Juniorenklasse, die aan de Jeugdklasse-finale vooraf ging, bleek Lars de sterkste van de twee. De jeugdige Hilversummer bleef de hele dag ongeslagen en ging met maar liefst drie trofeeën in huis. Want zoals verwacht grepen Lars en Mick ook in het dubbelspel de hoofdprijs.

Bij de Afdelingskampioenschappen voor de hogere jeugd kwamen meer dan 80 spelers van 17 verschillende verenigingen in actie. Precies volgens het geplande tijdschema konden na 9,5 uur tafeltennis om 18.30 uur de prijzen worden uitgereikt. De overmacht van Hilversum bleek ten opzichte van voorgaande jaren verder gegroeid. In maar liefst 11 van de 16 speelklassen ging een speler van de organiserende vereniging er met de eerste prijs vandoor.

Alle deelnemers kregen namens de NTTB Afdeling Midden een herinneringsmedaille uitgereikt. Ook de loterij, waarvoor alle deelnemers twee gratis lootjes ontvingen, maakte velen blij. De firma Sport Europe, waarmee Hilversum samenwerkt, had hiervoor cadeaubonnen beschikbaar gesteld.

De prijswinnaars van de AK hogere jeugd, gespeeld op zaterdag 13 januari:

Jeugd 1:

1 Lars de Visser (Hilversum)

2 Mick de Vette (Hilversum)

Jeugd 2:

1. Melle Scholten (Hilversum)
  2. Olaf Kooijman (Hoogland)

Jeugd 3:

1. Sam Vijfschaft (Hilversum)
  2. Tom Ouwerkerk (Bijmaat)

Jongens Junioren 1:

1. Lars de Visser (Hilversum)
  2. Mick de Vette (Hilversum)

Jongens Junioren 2:

1. Jesse Veenstra (Almere United)
  2. Janu Verdonschot (Hilversum)

Jongens Kadetten 1:

1. Martijn van Dijk (Veenland)
  2. Mees Noortman (Hoogland)

Jongens Kadetten 2:

Koen Gerhards (Huizen)

Hoseen Atwa (SVE)

Jongens Pupillen 1:

1. Luuk Houtgast (Shot)
  2. Julius van Berkum (SVE)

Jongens Pupillen 2:

1. River Briët (Hilversum)
  2. Mate Molnar (Hilversum)

Jongens Welpen 1:

1. Koen Houtgast (Shot)
  2. Thomas Marres (Over ’t Net)

Meisjes Junioren:

1. Neha Gupta (Hilversum)
  2. Sanne Briefjes (Hilversum)

Meisjes Kadetten:

1. Anne Hoogeveen (Hilversum)
  2. Iris de Bie (Hilversum)

Meisjes Algemeen:

1. Neha Gupta (Hilversum)
  2. Anne Hoogeveen (Hilversum)

Dubbel 1:

1. Mick de Vette / Lars de Visser (Hilversum)
  2. Sven van de Pol / Thijs Beentjes (Rega)

Dubbel 2:

1. Niral Gupta / Thijmen van Woudenberg (Hilversum)
  2. Max Bladt / Michaël Havelaar (Gispen)

Dubbel 3:

1. Sam Vijfschaft / River Briët (Hilversum)
  2. Khalid Mohammed / Ellias Mohammed (Shot)
  3. Neha Gupta en Lars de Visser zijn de nieuwe afdelingskampioenen.

De prijswinnaars van de AK hogere jeugd