Eerste clubtitel voor Ruan Greyling

Vorig jaar greep hij net naast de clubtitel, dit jaar nam hij sportief revanche op zichzelf. De 18-jarige  Ruan Greyling werd voor het eerst clubkampioen van TTV Hilversum.

De talentvolle eerste jaars senior uit Hoofddorp versloeg in de halve finale van de hoogste enkelklasse Caspar Veenboer met 3-0. In de andere halve finale won Arnoud Meijer van Tali Cohen (3-2). Ruan (18) liet in de finale blijken dat hij mentaal is gegroeid. Gaf hij vorig jaar in de finale tegen Jan Dubelaar een 2-0 en 7-2 voorsprong volkomen onnodig uit handen, dit keer liet hij zich de kaas niet van het brood eten. Opponent Arnoud Meijer liet in de 4e game kansen onbenut om de overwinning naar zich toe te trekken. In de beslissende vijfde game hield Ruan  het hoofd koel (11-7) en daarmee was de clubtitel een feit.

Jan Dubelaar moest overigens halverwege het toernooi geblesseerd de strijd staken en baalde dat hij door overmacht zijn titel niet kon verdedigen. Arnoud Meijer wist wel het dubbelspel te winnen, samen met jeugdspeler Elwin Huiden.

De clubkampioenschappen senioren werden voor het eerst in januari gehouden. Dit bleek een goede zet van de organisatie. Zo’n 60 spelers hadden zich aangemeld voor het evenement, wat een goed gevulde zaal opleverde. Rond het middaguur gingen alle deelnemers aan tafel voor een gezamenlijke lunch. Aan het eind van de middag konden de prijzen worden uitgereikt. Voorzitter Raymond van Putten zette ook de kampioensteams van de najaarscompetitie in het zonnetje.  Al met al een geslaagd evenement, waarbij de meeste deelnemers met een goed gevoel huiswaarts keerden.

Verzamelklassen

1e prijs Enkelklasse 1:     Ruan Greyling