Eerste Super Saturday: heren 1 speelt kraker tegen Avanti

Tafeltennisliefhebbers kunnen zich verheugen op een daverende start van de landelijke voorjaarscompetitie. Met het kampioenschap van team 5 in de hoofdklasse heeft Hilversum maar liefst 6 landelijke teams. En alle zes komen ze zaterdag 27 januari in actie tijdens de eerste Super Saturday van 2018. Je bent van harte welkom om de wedstrijden bij te wonen (aanvangstijd 16 uur). Natuurlijk staat het barteam weer voor je klaar en is ook de befaamde Hilversum Burger (exclusief op Super Saturday en bijzondere evemenenten) weer verkrijgbaar.

Eerste divisie, poule A: Hilversum 1 – Avanti 1

Teamselectie: Jelle Goossens, Ruan Greyling,  Patrick Oeij, Cosmin Stan. Coach: Bert Olofsen.

Voor heren 1 staat er dit voorjaar veel op het spel. De ambitie om terug te keren in de eredivisie moet worden waargemaakt, vindt ook coach Bert Olofsen. Hij heeft er alle vertrouwen in dat dat zal lukken. Hilversum is de te kloppen tegenstander in poule A van de eerste divisie, die bestaat uit de nummers 1, 2 en 3 van de najaarscompetitie. De mannen kunnen rekenen op pittige tegenstand.

Het duel met Avanti komende zaterdag is direct al een goede testcase. Het team uit  Hazerswoude met Frank Hollak, Steffen Greup en Simon Goessens werd, net als Hilversum, dit najaar kampioen in de eerste divisie. Een geduchte concurrent dus voor promotie naar de eredivisie. Het is te hopen dat Cosmin, Patrick, Jelle en Ruan messcherp aan de start verschijnen.

Tweede divisie, poule C: Hilversum 2 – Red Stars 2

Teamselectie:  Gamal de Groot, Wouter van der Mark, Mick de Vette, Lars de Visser

Het vertrek van Hans den Blanken, die de overstap maakte naar The Victory in Weesp, is opgevangen door de terugkeer van ‘verloren zoon’ Gamal de Groot. De trainer en ex-eredivisiespeler heeft het batje weer ter hand genomen, nu hij met zijn jeugdige pupillen Lars de Visser en Mick de Vette in één team kan spelen. Doel is handhaving in de tweede divisie na de promotie in het najaar. Met De Groot en Wouter der Mark heeft team 2 een mooie mix van ervaren krachten en jong talent en moet het behoud van een plek in de tweede divisie haalbaar zijn. Red Stars 2 dat zaterdag op bezoek komt, met bekende namen als Tom Thijssen en Patrick Zwiers, werd net als  Hilversum afgelopen najaar kampioen in de derde divisie.

Tweede divisie A, poule B: Hilversum 3 – VTV 1

Teamselectie: Tjarko Bosma, Tali Cohen, Jan Dubelaar, Donald Hessing, Joris Gieskens

Heren 3 wacht een zwaar seizoen in de tweede divisie en zal zich, op basis van strijdlust en mentale veerkracht, moeten zien te handhaven. Een lastige opdracht na de promotie uit de 3e divisie. Met VTV krijgt het derde direct al een der favorieten voor het kampioenschap op bezoek. John van Spengen, Mark van Werkhoven, Max Romeijn en Sanne de Hoop degradeerden maar nipt uit de eerste divisie. Team 3 zal tegen deze sterke opponent de punten bij elkaar moeten sprokkelen.

Derde divisie, poule F: Hilversum 4 – VTV 2

Teamselectie: Lars Adema, Yoeke Gunsing, danny Mol, Wouter Schoeber,  René van der Velde

Bij team 4 is A-junior Yoeke Gunsing weer toegevoegd. Yoeke speelde ook vorig seizoen al enkele keren mee in de derde divisie. Ook dit team gaat voor handhaving. Bij tegenstander VTV 2 duikt een bekend clublid op: Caspar Veenboer werd dit najaar kampioen met Hilversum 5, maar besloot over te stappen naar de club uit Nieuwegein.

Derde divisie, poule D: Hilversum 5 – Kampenion 1

Teamselectie: Sander van Buul, Heleen Hop, Erwin Knecht, Marnix Karssenberg, Pieter Salentijn, Raymond van Putten

Als Erwin Knecht en Raymond van Putten een substantieel aantal wedstrijden van de partij zijn en laatstgenoemde niet te zeer gehinderd wordt door blessures, heeft het vijfde een kans om in het landelijk te blijven. Als dat niet het geval is, ligt terugkeer naar de hoofdklasse meer voor de hand. Kunnen de oude rotten nog een keer hun kunstje tonen?

Dames eerste divisie: Hilversum 1 – De Treffers 2

Teamselectie: Nanda Bloom , Sanne Briefjes, Neha Gupta, Lisa Mattheij, Chanel Verschoor

Ook bij het damesteam is een nieuw gezicht te bewonderen. A-junior Chanel Verschoor kwam over van Taveba. Dames 1 bestaat nu dus uit een vijftal dat wekelijks rouleert. Doelstelling van de jonkies blijft onverminderd: handhaving in de eerste divisie. Voor Neha Gupta begon 2018 in elk geval veelbelovend: ze prolongeerde haar afdelingstitel bij de meisjes en bewees dit jaar ook op eerste divisieniveau goed te kunnen presteren.