Geslaagde toernooidag AK lagere jeugd

Zaterdag 20 januari was de derde dag van de Afdelingskampioenschappen in Tafeltenniscentrum Hilversum. In de lagere jeugdklassen kwamen 78 spelers van 18 verenigingen uit de afdeling Midden in actie.

Alle deelnemers konden in 3 verschillende klassen aantreden: twee enkelspelklassen (verzamelklasse en leeftijdsklasse) en het dubbelspel. De hele dag werd op de 22 tafels met grote inzet gestreden door de tafeltennissende jeugd. De vereniging Zeta (Zeewolde) was voor de eerste keer met een jeugdafvaardiging van 4 spelers op de AK vertegenwoordigd en viel direct in de prijzen. Minstens zo positief was het feit dat er voor het eerst sinds vele jaren een volwaardige Meisjes Welpen-klasse gespeeld kon worden. Dankzij het succesvolle Ping Pong Power-project had Shot maar liefst 6 meisjes welpen ingeschreven.

Na 9 uur tafeltennis konden om 18 uur de prijzen worden uitgereikt.  Verrassend was het niet dat gastvereniging Hilversum de meeste prijzen in de wacht sleepte. Hilversum had immers ook de meeste inschrijvingen. Israël Bartelink Groeneveld kwam in alle drie de klassen waarin hij meedeed in de finale. Ook Joshua Sweerts (UTTC) was succesvol, hij won zowel de Jeugd 4 als de Welpen 2-klasse en mag het volgend jaar bij de hogere jeugd proberen.   .

Evenals in voorgaande jaren werd er ook weer een grote loterij gehouden, waarvoor alle deelnemers twee gratis lootjes hadden ontvangen. De firma Sport Europe had voor deze loterij een aantal cadeaubonnen beschikbaar gesteld. De kinderen verdrongen zich aan de goed gevulde prijzentafel.

De Afdeling Midden van de NTTB deelde dit jaar weer een herinneringsmedaille uit aan alle aangemelde spelers, zodat niemand met lege handen achterbleef. De meeste deelnemers konden dan ook tevreden huiswaarts keren.

De prijswinnaars in de diverse klassen:

Jeugd 4:

1e prijs: Joshua Sweerts (UTTC)

2e prijs: Man-Ling Wu (Almere United)

Jeugd 5:

1e prijs: Niels Brinkman (TTV Hilversum)

2e prijs: Israël Bartelink Groeneveld (TTV Hilversum)

Jeugd 6:

1e prijs: Joep Akkermans (TTV Hilversum)

2e prijs: Max Kramer (TTV Hilversum)

Jongens Jun. 3:

1e prijs: Benjamin Roest (Veenland)