Hilversum-lid Coby van Rootselaar (75) overleden

Afgelopen dinsdag 12 juni is Hilversum-lid Coby van Rootselaar na ruim een jaar ziek te zijn geweest overleden. Ondanks haar ziekte, behandelingen en ziekenhuisopnamen heeft Coby tot aan het afgelopen seizoen tafeltennis bij ons gespeeld.   Door haar reële en positieve instelling zullen velen niet gemerkt hebben dat Coby ziek was. Afgelopen seizoen ging het echter niet meer, maar bleef zij wel haar teamgenoten Tom, Freek, Desmond en Erik aanmoedigen samen met haar man Henk. Ook trad ze nog regelmatig als scheidsrechter op en sloeg ze de gezellige “derde helft”, met haar vaste glas witte wijn, niet over.

Coby begon vele decennia geleden met tafeltennis bij Quick 32 in het Schildpadhuis in Hilversum. Ook haar man Henk sloeg destijds daar nog een aardig balletje. Vele jaren heeft Coby met haar gedreven en strijdlustige spel indruk gemaakt bij tegenstanders. In 1998 werd ze samen met teamgenoten Joop Bosselaar, Hans Schippers en Tom Lohmann (zie foto links onderaan) kampioen in de 5e klasse. Het latere damesteam met Beppie Jansen, Annie van Gardingen en Jean Theebe was berucht. Daarna kwamen wegens het stoppen van Jean en Annie, eerst Ed List, daarna haar zus Manja en weer Tom Lohmann het team completeren.

Coby is bij de vereniging altijd een graag gezien lid geweest en toonde interesse in iedereen. Ook met de tegenstander was het altijd sportief en gezellig. Ondanks het leeftijdsverschil vonden we het, als “jonge mannenteam”,  de afgelopen jaren erg fijn, gezellig en waardevol om Coby in het team te hebben. Hoewel haar man Henk zich wel eens afvroeg of dat allemaal wel pluis was met die “jonge” garde, zoals Henk de afgelopen week bekende. In de voorjaarscompetitie 2017 werden we nog kampioen in de 6e klasse, en behaalde Coby nog het op één na hoogste percentage!

De uitvaart van Coby vindt aanstaande dinsdag 19 juni om 15.30 uur plaats in Crematorium Zuiderhof te Hilversum aan de Kolhornseweg 13. Aansluitend is er nog een samenzijn. Coby heeft als wens dat iedereen die wil komen bij haar uitvaart, een losse onverpakte bloem meeneemt. Er is niet op een eerdere dag gelegenheid om afscheid te nemen van Coby overeenkomstig haar wens.

Haar liefhebbende teamgenoten en TTV Hilversum zullen Coby missen en wensen haar familie en vrienden, maar met name Henk, haar kinderen Anja en Eric en haar zus Manja, veel sterkte toe in deze moeilijke tijd.

Namens TTV Hilversum en Team 21 en Duo-team 9