Mate Molnar wint opnieuw Laddercompetitie

Traditiegetrouw organiseerde de jeugdafdeling van Hilversum in de maand juni de onderlinge laddercompetitie op een vijftal vrijdagavonden. Het aantal deelnemers was dit keer wat lager dan voorgaande jaren, maar er werd met volle inzet gestreden om de prijzen.

De jeugdleden speelden telkens 3-kampen van één game tot de 21 met puntenvoorgift. Daardoor hadden ook de spelers met weinig wedstrijdervaring kans om games te winnen. De winnaar ging telkens een trede omhoog op de ladder, nummer 2 bleef op dezelfde positie, terwijl nummer laatst een plek zakt. Per avond waren er punten te verdienen voor het klassement. Na 5 avonden hadden de meeste deelnemers 30 games gespeeld en werd de eindbalans opgemaakt. De 11-jarige Mate Molnar bleek het hoogste aantal punten (123) te hebben verzameld. Hij mocht dus de wisselbeker die hij vorig jaar had gewonnen, weer mee naar huis nemen. Het is voor het eerst dat een jeugdlid twee keer achter elkaar de wisselbeker van de Laddercompetitie wint.

Alle deelnemers mochten na afloop naar rangorde een prijs kiezen van de rijk gevulde prijzentafel. De top-5 zag er dit jaar als volgt uit:

1. Mate Molnar 123 punten
  2. Loek Dreesens 119 punten