Dames Hilversum starten in Huissen

De voorjaarscompetitie eindigde voor de dames van Hilversum in mineur doordat men 1 punt te kort kwam voor handhaving in de 1e divisie. Het jeugdige vijftal Sanne Briefjes, Neha Gupta, Lisa Mattheij, Chanèl Verschoor en Nanda Bloom, aangevuld met Angelique van den Bosch zal er alles aan doen om het verloren gegane terrein te herwinnen. Coaches Caspar Veenboer en Lex Bruijn, de laatste na een jaar afwezigheid weer terug op het ‘oude’ nest, hebben er het volste vertrouwen in dat promotie haalbaar moet zijn voor deze meiden. De weg naar promotie is echter lang en voorwaar niet gemakkelijk. Doordat de competitieopzet bij de dames aangepast wordt, is afgeweken van de ‘normale’ poule van 6 teams. De 2e divisie bestaat dit najaar maar liefst uit 10 teams die in een halve competitie tegen elkaar uit komen. Na deze 9 wedstrijden spelen de nummers 1 en 2 tegen elkaar om de promotie naar de 1e divisie. De verliezer van dit duel krijgt nog een kans in een promotie-/degradatiewedstrijd tegen de nummer 5 van de 1e divisie.

De dames starten met een uitwedstrijd tegen Hutaf 1 dat in Hilde Vermeulen een sterke kopvrouw heeft.  Toch hopen de Hilversumsen zaterdag in het Gelderse Huissen een eerste belangrijke stap te zetten op weg naar de felbegeerde promotie.