Derde zevenklapper op rij voor dames 1

Dank zij een mooie 7-3 overwinning op Taverzo heeft dames 1 in de tweede divisie stevig de tweede plek in handen, die recht geeft op een promotiewedstrijd. Makkelijk ging het niet, daar in Zoetermeer.Dat het tegen Taverzo 2 een lastige wedstrijd zou worden, wisten we van te voren wel, maar dat het al bij de bereikbaarheid zou beginnen, viel wel wat tegen. Keurig de auto na 226 km geparkeerd bij het Willem Alexanderplantsoen bleek dat de toegang tot de accommodatie was versperd door grote bouwhekken. Na wat zoeken en vragen om het winkelcentrum heen gereden en alsnog een plekje kunnen vinden voor de Cactus. Gelukkig bleken de andere spelers ook moeite te hebben met het vinden van de juiste toegangsweg, sommigen hebben een kwartier omgelopen. Dat belooft wat voor de halve finales meerkampen volgende week zondag, maar dat terzijde.

Keurig op tijd begon de wedstrijd en het scenario bleek bijna een kopie van de thuiswedstrijd tegen SVE 2 vorige week, met alleen andere spelers in het theater. Ook nu lieten de meiden van Hilversum de tegenstander niet verder komen dan een 3-3 gelijke stand en sleepten zij gezamenlijk de overige vier punten binnen. Ook nu begon Angelique van den Bosch met een nederlaag, nu tegen Wianka Overbeeke. Een verliespartij die vooral op het conto van de lastig te lezen service van Overbeeke en het onzekere spel van Van den Bosch geschreven kon worden. Gelukkig herstelde Van den Bosch zich, mede door het spelen van een uitstekend dubbel met Sanne Briefjes, waardoor zij toch twee mooie zeges op haar naam kon schrijven. Eerst moest Tamara Bakker er in vieren aan geloven, waarna ook de sterke Jessica Eijgelsheim in een ware thriller verrassend het onderspit moest delven. Met name de vijfde game in deze laatste partij was bizar. Al heel snel nam Van den Bosch een 0-5 voorsprong, maar deze werd door Eijgelsheim net zo vlot weer omgebogen tot 6-5. Vervolgens miste Eijgelsheim een vrij makkelijke bal, waarna Van den Bosch snel 4 punten op rij kon scoren. Die 6-9 achterstand kwam Eijgelsheim gelukkig voor Hilversum niet meer te boven.

Lisa Mattheij leek in haar eerste twee potjes nog niet overtuigd van haar kunnen, maar in haar laatste partij tegen Tamara Bakker maakte zij optimaal gebruik van haar sterke forehand. Na een ongelukkig verloren eerste game kwam in de resterende games de zege niet meer in gevaar. Die overwinning was goed voor het zelfvertrouwen van de youngster. Sanne Briefjes tenslotte was ook deze avond weer een rots in de branding. Zonder problemen en ook zonder gameverlies scoorde Briefjes haar derde hattrick op rij, al moest zij tegen Eijgelsheim alle zeilen bijzetten om na een 10-6 achterstand in de derde toch geen game uit handen te geven. Dat lukte netjes met 6 punten op rij. Briefjes liet vervolgens in de slotpartij van de avond tegen Overbeeke zien dat zij veel meer in huis heeft dan alleen schuiven. In een knap gespeelde wedstrijd liet zij Overbeeke, vooral in de eerste twee games, alle hoeken van de tafel zien met een score van twee keer 11-2, de derde game was met 11-7 een formaliteit. Deze mooie overwinning zet de Hilversumsen stevig op de tweede plaats met vier punten voorsprong op een achtervolgend tweetal. Volgende week is de uitwedstrijd tegen TT Nijmegen.

Sanne Briefjes (links) en Angelique van den Bosch waren succesvol in het dubbel