Sanne Briefjes wijst Hilversum de weg

Het was een middagje hels kabaal in de speelzaal van ttv Hilversum. De meeste herrie werd wel gemaakt door de supporters van the Victory uit Weesp. Hun team nam het op tegen het favoriete herenteam van de thuisclub. In deze kakafonie van geluiden moesten de dames van Hilversum het hoofd koel houden in hun wedstrijd tegen SVE2. Dat lukte aanvankelijk helemaal niet. Neha Gupta sleepte er nog wel een vijfde game uit tegen Esther van den Heuvel, maar deze ging kansloos verloren. Net zo onwennig speelde Angelique van den Bosch 3 matige games tegen Willemien Kasteleyn. Sanne Briefjes was degene die Hilversum de weg wees. Eerst door gedecideerd Sascha Kwakernaat te verslaan en vervolgens Gupta op sleeptouw te nemen in een spannend dubbel. Daarin liet Neha Gupta zien wat voor een mooie forehand zij toch heeft. Na dit gewonnen dubbel verloor alleen een steeds beter spelende Van den Bosch nog van Van den Heuvel, maar toen was de koek voor de SVE-ers wel op.  In haar laatste partij won Angelique na een 2-1 achterstand in games knap van Kwakernaat. Neha Gupta kwam steeds beter in haar spel en won haar 2 resterende partijen vrijwel probleemloos en Sanne Briefjes bleef ook onverstoord haar lastige spelletje spelen.  Daarbij geeft zij de tegenstanders weinig gelegenheid om echt lekker in hun ritme te komen. Briefjes durfde ook steeds vaker de rally aan te gaan en liet zien ook daar in goed vooruit te gaan. Haar fraaie hattrick legde de basis voor een verdiende 7-3 zege op de sympathieke en gezellige tegenstanders uit Utrecht. Volgende week naar Zoetermeer om medekoploper DeBoer-Taverzo te bestrijden.

Sanne Briefjes (rechts) in actie tegen SVE.