Dames 1 wint voor de vijfde keer op rij

De ontmoeting met het laaggeplaatste DTV’84 leverde ons vlaggenschip bij de dames opnieuw een overwinning op, waardoor het team nog steeds ongeslagen is. Lisa Mattheij startte tegen Jacqueline Zwakenberg en overtuigde meteen met een 3-0 overwinning. Dit sterke staaltje herhaalde Mattheij opnieuw na het, samen met Briefjes, verloren dubbel, tegen de sterke Mirjam de Boer. Toeschouwers konden getuige zijn van knappe rally’s, met name in de derde game. De Boer verraste vorige week nog met twee zeges tegen koploper SVE 1, maar had tegen een ontketende Mattheij weinig in te brengen. Daarmee was voor Mattheij de koek wel op, want tegen Nadine Zwakenberg had zij nauwelijks verweer.

Nanda Bloom kon alleen in haar wedstrijd tegen Jacqueline Zwakenberg overtuigen. Na een krap verloren 1e game wierp zij alle spanning van zich af en won vervolgens afgetekend. Jammer was het dat Bloom in haar eerste partij tegen Nadine Zwakenberg en in haar laatste partij tegen De Boer wel gebukt ging onder te veel spanning. Daardoor bleef Bloom op slechts 1 zege steken. Kopvrouw Sanne Briefjes die wekelijks laat zien te goed te zijn voor de tweede divisie, speelde deze middag slordig en toonde niet haar beste vorm. Dat was niet zo’n probleem tegen Mirjam De Boer en ook niet tegen Jacqueline Zwakenberg die zelfs een game met 11-0 op de korte broek kreeg, maar tegen Nadine Zwakenberg werd de onnauwkeurigheid Briefjes bijna fataal. Een krap verloren 1e game (12-14) werd gevolgd door twee makkelijk gewonnen games (met 2 en 5). Toch ging de vierde game weer onverwacht naar DTV en begon een teleurgestelde Briefjes aan de beslissende game waarin zij al vlot met 3-7 achter kwam. Een time-out bracht redding want via 6-7 en 7-9 sleepte een opeens wel gefocuste Briefjes de partij alsnog met 11-9 naar zich toe.

De 6-4 overwinning was voldoende om de concurrent voor plek 2, Taverzo, op afstand te houden maar coach Bruijn besefte tegelijkertijd dat de marge wel wat groter had mogen zijn. Volgende week is het team van De Treffers uit Roelofarendsveen dat bivakkeert in de middenmoot een niet te onderschatten tegenstander in het fraaie clubhuis van ttv Hilversum.