Dames Hilversum houden elkaar in evenwicht

Het eerste damesteam van Hilversum boekte tegen De Treffers 3 de vijfde achtereenvolgende overwinning. Alle drie de speelsters hadden een gelijk aandeel in de overwinning.  De opponent uit Roelofarendsveen speelde met Neeta Römer, Myrna van Haastrecht en Annika Mars. Hilversum kon rekenen op de sluwe, ervaren speelster Angelique van den Bosch,  die weer inzetbaar was na ziek geweest te zijn, naast het sterke duo Neha Gupta en Sanne Briefjes.

Angelique opende de wedstrijd met een snelle en vlotte 3-0 overwinning op Neeta Römer, die geen vat kreeg op het afwisselende spel. Ook Neha startte goed met twee gewonnen games, doch speelster Myrna kreeg steeds meer vat op haar spel. Na een verloren derde game kon Neha een vijfde game voorkomen door met minimaal verschil (12-10) te winnen. Sanne, ex-noppenspeelster, moest daarna aantreden tegen noppenspeelster Annika Mars, van wie ze al twee keer eerder verloren had. Hoewel het tot een vijfde game kwam,  moest ze ook dit keer het hoofd buigen voor de speelster van De Treffers(R).

De eerste game van het dubbel van Sanne en Neha werd een ware thriller. Tijden van voor 2001 werden weer beleefd met een uitslag van 22-20 in voordeel van het Hilversums/Limmense dubbel. De tweede en derde game gingen soepeler, waardoor Hilversum op 3-1 kwam. Neha’s tweede enkelspel verliep tot 2-0 in de vierde game op rolletjes tegen Neeta Römer. Ineens kreeg de aanvallende Geldropse de geest en sloeg ze alles raak en verloor Neha drie sets achter elkaar. Angelique, nog nagenietend van haar droomstart, liet haar tegenstander alle hoeken van de tafel zien, terwijl haar opponente aan de grond genageld stond. Ook in haar laatste partij tegen Myrna toonde Angelique haar goede vorm, al kwam de tegenstander met goed spel terug tot 2-2. De beslissende game leek in het voordeel van Angelique uit te pakken, maar een verandering van taktiek leidde alsnog tot verlies.

Sanne kon haar verlies in eerste partij goedmaken door een zwaarbevochten winst tegen Myrna van Haastrecht: 13-11 in de 5e game. Neha wilde niet achterblijven en haar eerdere verlies rechttrekken. Dat lukte en zo hielden de dames elkaar in evenwicht door allen twee wedstrijden op hun naam te schrijven. De 7-3 zege betekende de vijfde achtereenvolgende overwinning, waarmee het team tweede bleef achter het sterke SVE.1.  Coach Lex Bruijn die deze wedstrijd moest missen vanwege vakantie, kon zijn assistent-coach Caspar Veenboer  feliciteren met de welverdiende overwinning.

Angelique van den Bosch in actie tegen De Treffers.