Eerste nederlaag voor Heren 1

Voor het eerste herenteam stond de wedstrijd tegen Westa op het programma. De eerste returnwedstrijd in deze competitie. Beide teams speelden in dezelfde opstelling als tijdens de eerste wedstrijd, die met 3-7 door Hilversum gewonnen werd.

Er was één groot verschil Martin Khatchanov was niet fit en voelde zich zwak en ziek.  In zijn eerste wedstrijd tegen Paul van de Leur zag het er al niet helemaal lekker uit. De eerste game ging dan ook naar Van de Leur. Gelukkig kwam Martin er achter dat Van de Leur moeite had met smashen en ging hij ballen op tafel houden. Dat resulteerde in drie games op rij.  Zijn tweede wedstrijd verliep nog moeizamer, hij kon nauwelijks blijven staan en ging tussen de games op de grond zitten om bij te komen. Het werd een vijfde game, waar Martin snel wat punten maakte en zijn jonge tegenstander Jelle Moris de kluts kwijt raakte.

Cosmin Stan had nog last van zijn blessure en moest met een dikke laag ‘tijgerbalsam’ op spelen. Hij wist van de jeugdspelers Jelle Moris en Barry Berben te winnen, maar moest in Paul van de Leur zijn meerdere erkennen. Hilversums derde speler Jelle Goossens had deze middag moeite zich te concentreren. Hij bleef met lege handen, omdat hij op beslissende momenten, de kansen liet liggen. Hij verloor twee wedstrijden in vier games en één in vijf games. Aan het einde van de wedstrijd stond er een 4-6 op het telbord, waarmee de eerste nederlaag van Heren 1 een feit was en Westa zich een uitstekende positie verschaft voor het behalen van de promotiepoule.