Heren 1 bindt Pecos aan zegekar

Het eerste team van Hilversum maakt het Pecos uit Oegstgeest met een 7-3 overwinning niet makkelijker in hun strijd om een plek bij de beste drie teams in de competitie.

Jelle Goossens had problemen met zijn terugvlucht uit Griekenland, waardoor er last-minute een invaller gezocht moest worden. Sander van Buul, speler uit het eerste jeugdteam, mocht zijn debuut maken in de eerste divisie. Sander maakte zich vooraf geen illusies. “Het zou heel mooi zijn als ik ergens een game weet te winnen” was zijn realistische insteek.

In zijn eerste wedstrijd tegen Maroun Nader kwam hij, met twee games met 9-11, dichtbij, maar in zijn tweede wedstrijd kwam zijn doel niet in zicht. Anders was het tegen Jop van de Wiel. Sander wist vanaf het begin goed aan te haken en wist zich, gesteund door het thuispubliek, steeds meer in de wedstrijd te vechten. De eerste twee games gingen nipt verloren, maar de derde game wist hij knap met  11-7 naar zich toe te trekken. Doel behaald, maar Sander wilde meer. Er hing een verrassing in de lucht! In de vierde game ging het fantastisch en liep Sander uit naar een mooie voorsprong, met de finish in zicht en zelfs een gamepoint, ging de game toch met 10-12 naar Van de Wiel.

Cosmin Stan had wat last van zijn oude blessure, die tijdens een training afgelopen week weer opspeelde. Hij kwam stroef op gang en greep regelmatig naar zijn bovenarm. In zijn eerste wedstrijd tegen Van de Wiel kwam hij aanvankelijk nog achter met 0-2, maar ging steeds beter spelen. Hij trok deze toch naar zich toe. Ook zijn tweede wedstrijd verliep wat stroef, maar toch wist hij deze partij te winnen. In zijn laatste wedstrijd zagen we Cosmin weer goed spelen. Met Martin Khatchanov was hij ook succesvol in het dubbel.

Martin kreeg de handen van het publiek weer op elkaar. Met attractief spel, soms lange rally’s ver van tafel af en soms onnavolgbare blokballen, liet hij zien tot de allerbeste spelers in Nederland te behoren.

Na afloop, in een afgeladen kantine werd er nog lang nagesproken over de mooie wedstrijden. Nu de competitie halverwege is, staat het eerste team van Hilversum fier aan de leiding en kan hen plaatsing voor de promotiepoule eigenlijk niet meer ontgaan. Des te spannender is het voor de andere teams in deze poule, waar nog helemaal niets beslist is.

Martin Khatchanov was ook tegen Pecos een klasse apart.