Neha Gupta belangrijk voor dames 1

Drie jonge meiden die graag een stapje hoger op willen moesten het door verschillende omstandigheden zonder coach en supporters in een uitwedstrijd opnemen tegen de dames van TT Nijmegen. Gelukkig voor de Hilversummers bleek Neha Gupta in blakende vorm te verkeren. Gupta opende knap tegen de, op papier, sterkste tegenstander Sophie Popma die er in drie games vanaf ging. Ook haar volgende twee wedstrijden trok Gupta na steeds een verloren 1e game ruim naar zich toe. De nog ongeslagen Sanne Briefjes moest in haar eerste optreden in Nijmegen het hoofd buigen voor Annika Schmidt die niet zoveel moeite bleek te hebben met het lastige spelletje van Briefjes. Gelukkig niet erg van slag door haar 1e nederlaag won Briefjes haar volgende wedstrijden makkelijk en zonder gameverlies. Beide Hilversumsen lieten opnieuw zien een sterk dubbel te hebben, zij zegevierden moeiteloos.  Het was jammer dat Nanda Bloom voor de Hilversummers geen puntje  kon toevoegen aan de eindscore, hoewel zij er tegen Popma dichtbij was. Schrale troost is misschien dat Bloom tegenstander Tessy van Rossum aan haar eerste overwinning hielp.  Met de uiteindelijke 6-4 overwinning keerden de jonge dames huiswaarts in de wetenschap die belangrijke tweede plaats nog steeds in handen te hebben.

Meerkampen

Een dag later, op zondag 30 september, liet Sanne Briefjes in Zoetermeer tijdens de halve finales van de meerkampen voor senioren met een B-licentie zien goed met de besten mee te kunnen. Tegen de sterke jeugdspeelsters Vicky Schijven en Chana van der Venne zat Briefjes dichtbij een sensatie en ook in de andere wedstrijden bood zij goed tegenstand. Het klinkt misschien gek, maar met 1 overwinning kon Briefjes toch terugkijken op een geslaagd toernooi. Uiteindelijk leren om op bepaalde momenten iets actiever te zijn met de forehand kan er voor zorgen dat Sanne Briefjes een volgende goede stap kan maken richting de top. Coach Lex Bruijn was in elk geval uitermate tevreden met het vertoonde spel.

Slechte bal

Tevredener in elk geval dan over de geserveerde gehaktbal bij Taverzo.  De test viel niet positief uit: de bovenkant van de bal was van dermate betonkwaliteit dat een zakmes er aan te pas moest komen om e.e.a. los te wrikken. De smaak was redelijk, maar de Hilversum-coach kon toch niet meer geven dan een 4.