Zaterdag 17 en 24 november: twee keer Super Saturday!

De landelijke competitie nadert de slotfase en de spanning in diverse poules stijgt naar een climax. Voor TTV Hilversum ligt er een dubbele Super Saturday in het verschiet. Dan moet blijken of met name heren 2 en heren 3 de hooggespannen verwachtingen kunnen waarmaken.

Komende zaterdag, 17 november, komen 3 van de 4 landelijke teams thuis in actie in de achtste speelronde.. Het duel tussen Hilversum 4 en Trias 1 is uitgesteld en wordt op dinsdag 20 november gespeeld. Op zaterdag 24 november spelen de landelijke teams opnieuw thuis in de negende speelronde. Je bent van harte welkom om de wedstrijden bij te wonen (aanvangstijd 16 uur). Uiteraard is komende zaterdag behalve de bar ook de keuken met maaltijdservice geopend. Naast de populaire Hilversum Schotel kun je nu op Super Saturday ook de ‘onbeschoft lekkere’ Joris Schotel bestellen.

Eerste divisie, poule A, 16 uur: Hilversum 1 – SKF 1

Teamselectie: Martin Khatchanov, Patrick Oeij, Cosmin Stan, Wai-Lung Chung, Jelle Goossens. Coach: Bert Olofsen.

Een ongemotiveerd en onvolledig heren 1 moddert voort de laatste weken. Twee nederlagen op rij zijn het resultaat, terwijl de strijd om de bovenste plek allang beslist is. Het wordt tijd dat de heren tegen SKF weer eens aan klantenbinding gaan doen en laten zien wat ze in huis hebben. Tegenstander SKF, met Arnoud Meijer in de gelederen, strijdt nog voor een plek bij de bovenste drie, die recht geeft op plaatsing in de promotiepoule.

Tweede divisie, poule A, 16 uur: Hilversum 2 – TTC Middelburg 1

Teamselectie:  Gamal de Groot, Mick de Vette, Lars de Visser, Elena Timina, Marcel Hofman

Heren 2 begint nu echt op stoom te komen, zo lijkt het. Routinier Elena en de jonkies Mick en Lars leverden een uitmuntende prestatie door koploper SVE in eigen huis met 7-3 af te troeven. Hilversum nam daarmee de leiding over in poule A en heeft reële kansen op promotie naar de eerste divisie. Kopvrouw Elena heeft pas 1 partij verloren, terwijl Lars en Mick hun winstscore in de tweede divisie tot boven de 50% zagen oplopen.

Hilversum staat nu 3 punten voor op SVE en heeft een beter onderling resultaat. Zaterdag komt TTC Middelburg op bezoek dat tien punten minder heeft vergaard en op een degradatieplek staat. Toch zijn de Zeeuwen een geduchte tegenstander. Kopman Wouter van der Mark speelde vorig jaar nog in Hilversum 2 en is nu op papier de sterkste tegenstander van dit team. Hij heeft deze competitie, net als Elena Timina pas één partij verloren. Al met al een zeer interessante ontmoeting.

Derde divisie, poule H, 16 uur: Hilversum 3 – Zevenaar 1

Teamselectie: Wouter Schoeber, Tali Cohen, Tjarko Bosma, Donald Hessing, Joris Gieskens

Ook ons derde team is nog volop in de kampioensstrijd gewikkeld. Het versloeg in de laatste wedstrijd SVE 3 met 8-2 en staat 3 punten achter op Vriendenschaar. De onderlinge kraker staat 24 november op het programma. Het is te hopen dat Hilversum dan in de sterkste opstelling kan aantreden. Komende zaterdag komt het zwakke Zevenaar op bezoek en zou ons derde in staat moeten zijn een of meerdere punten in te lopen op Vriendenschaar.

Derde divisie, poule F, dinsdag 20/11, 20 uur : Hilversum 4 – Trias 1

Teamselectie: Lars Adema, Yoeke Gunsing, Raymond van Putten, Pieter Salentijn, René van der Velde, Erwin Knecht.

Dit duel is op verzoek van Trias uitgesteld naar dinsdag 20 november. Voor ons vierde lijken de kansen op een (verrassend) kampioenschap na een bliksemstart verkeken. Hilversum is afgezakt naar de 3e plek en Trias staat 4e. Alleen een grote overwinning biedt nog mogelijkheden om de strijd aan te gaan voor de eerste plaats, maar dan zal de sterke kopman Van der Zanden (86%) moeten worden verslagen. De uitwedstrijd in Twello eindigde in 5-5.

Dames Tweede divisie, 16 uur: Hilversum 1 – De Toekomst 1

Teamselectie: Nanda Bloom , Sanne Briefjes, Neha Gupta, Lisa Mattheij, Chanel Verschoor, Angelique van den Bosch.

Zaterdag kunnen de dames in de tweede divisie definitief beslag leggen op de plaats die recht geeft op een promotiewedstrijd. De dames van De Toekomst komen op bezoek. De Toekomst bezet de gedeelde derde plaats met een achterstand van maar liefst 10 punten op onze meiden. Toch is het een niet te onderschatten tegenstander. Komen de Lochemers in hun sterkste opstelling met de nog ongeslagen Brenda Veenstra en de sterke speelsters Jolanda Hofland en Jessa Buijnink, dan moet het thuisteam behoorlijk de zeilen bijzetten om een positief resultaat te bereiken. Met deze drie speelsters wist De Toekomst met de verrassend hoge score van 10-0 SVE 2 van tafel te vegen, het team dat tot dan toe vlak achter Hilversum stond. De Hilversummers weten echter wat ze te doen staat en zijn tot op het bot gemotiveerd om ook deze wedstrijd tot een succes te maken.

Alle thuiswedstrijden van de landelijke seniorenteams beginnen zaterdag om 16.00 uur.