AK jeugd: meer inschrijvingen ondanks daling ledental

Het tweede en derde weekend van januari staan traditiegetrouw in het teken van de kampioenschappen van de Afdeling Midden. TTV Hilversum is ook de komende editie organisator en gastheer van dit grootse evenement.

Bij de senioren is de inschrijving nog volop aan de gang. Aanmelden kan via de link: https://tinyurl.com/AKmidden2019. De Ak voor de lagere senioren wordt gehouden op zondag 13 januari, de spelers met een hogere rating komen op zondag 20 januari in actie. Op de beide zaterdagen is het de beurt aan de jeugd. De inschrijving hiervoor is inmiddels gesloten. De toernooicommissie is bijzonder verheugd over het grote aantal deelnemers. Waren er de afgelopen twee jaar 165 inschrijvingen bij de jeugd, voor de AK 2019 zijn er maar liefst 185 aanmeldingen van 20 verschillende verenigingen. Die toename is verrassend te noemen, omdat het aantal jeugdleden in de Afdeling Midden al jarenlang een dalende trend vertoont.

Hilversum is trots op het succes van de AK, mede omdat het district Midden de enige NTTB-afdeling is die de mogelijkheid heeft om afdelingskampioenschappen in een verenigingsaccommodatie te organiseren. Daardoor blijven de kosten van het evenement binnen de perken – er hoeft geen dure sporthal gehuurd te worden – en komen de inkomsten geheel ten goede aan de tafeltennissport. Tijdens de 4 speeldagen worden er op 22 tafels zo’n 1500 wedstrijden afgewerkt. Gastheer Hilversum heeft met 40 deelnemers de grootste vertegenwoordiging op de AK jeugd, ZTTV uit Zeist levert met 1 deelnemer de meest bescheiden afvaardiging.

Neha Gupta en Lars de Visser wonnen de afdelingstitel bij resp. de meisjes en de jongens in 2018.