Marcel Hofman ongenaakbaar bij clubtitelstrijd

Hij is al jarenlang een gewaardeerde sparringpartner voor menig landelijke speler en staat bekend om zijn niet aflatende trainingsinzet. Maar Marcel Hofman liet zondag met het veroveren van de clubtitel bij de senioren zien dat hij dat hij meer in huis heeft.

De lastige linkspoot wist op basis van een puike mentaliteit en een goede fysieke conditie als outsider door te stomen naar de finale. Waar menig concurrent uitgepierd ten onder ging, bleef Hofman fier overeind. In de halve finale wist hij zijn tegenstrever Raymond van Putten in vijf games op de knieën te krijgen. En in de finale profiteerde de 36-jarige Hilversummer van het feit dat tegenstander Lars de Visser zijn kruit in de halve finale tegen Arnoud Meijer had verschoten. De leerling versloeg uiteindelijk de meester, maar veel scheelde het niet of de 17-jarige was de overwinning ontglipt na een 2-0 en 10-8 voorsprong tegen zijn trainer. Een paar kleine foutjes werden Meijer fataal in de zenuwslopende slotfase. Overigens kon de clubkampioen van vorig jaar, Ruan Greyling, zijn titel niet verdedigen, omdat hij inmiddels geen lid meer is van Hilversum.

Wel pakte Meijer met zijn aanstaande teamgenoot Mick de Vette (16) de overwinning in het dubbelspel, waarin de afdelingsveteranen Louwen en Staffhorst verrassend tot de eindstrijd wisten door te dringen, maar daarin kansloos waren.

De clubkampioenschappen senioren werden ook dit jaar in het eerste weekend van januari gehouden. Ruim 50 spelers hadden zich aangemeld voor het evenement, wat een goed gevulde zaal opleverde. Rond het middaguur gingen alle deelnemers aan tafel voor een gezamenlijke lunch. Aan het eind van de middag konden de prijzen worden uitgereikt. Voorzitter Raymond van Putten zette ook de kampioensteams van de najaarscompetitie in het zonnetje.  Al met al een geslaagd evenement, waarbij de meeste deelnemers met een goed gevoel huiswaarts keerden.

Verzamelklassen

1e prijs Enkelklasse 1:     Marcel Hofman (tevens clubkampioen)

2e prijs Enkelklasse 1:     Lars de Visser

1e prijs Enkelklasse 2:     Djermo Roest