Goede start voor heren 1 tegen Westa: 7-3

Het eerste herenteam van Hilversum, dat dit seizoen uitkomt onder de naam ProActief Tafeltennis / Hilversum 1 is de competitie begonnen met een goede 7-3 overwinning tegen Westa en staat meteen aan kop in de competitie.

Cosmin Stan beet het spits af en was gebrand op een goede wedstrijd tegen Barry Berben, Tijdens de vorige ontmoeting had Stan het lastig tegen Berben, maar daarvan was nu geen sprake. Met 6, 7, en 7 en binnen 10 minuten was de wedstrijd gewonnen. Ook de wedstrijd tegen Jelle Moris was een hele korte. Spannender was de partij tegen Paul van de Leur, waarbij Cosmin pas in de laatste game (11-5) het antwoord vond tegen de ‘service-eerstebal-speler’ uit Wessem.

Martin Khatchanov was niet helemaal fit en speelde ietwat passief, toch wist hij zonder ook maar 1 game te verliezen al zijn wedstrijden te winnen.
Veel aandacht ging uit naar het debuut van Nolan Schultz. Nolan was wat gespannen. Een debuut tijdens een thuiswedstrijd met veel publiek in een team met twee ‘grote’ namen met hoge verwachtingen maakt het lastig. Maar Nolan groeide steeds meer in de wedstrijd. In zijn eerste wedstrijd had hij last van de servicedruk van Paul van de Leur. Pas in derde game vond hij een antwoord op het spel, maar dat kwam net te laat. Tegen Jelle Moris, speelde Nolan verzorgd tafeltennis en wist hij zijn spel goed te doseren. Een duidelijke 3-0 overwinning.

De laatste wedstrijd was ongekend spannend. In de eerste game had Nolan geen antwoord op de sterke backhand van Barry Berben en deze ging overtuigend naar Berben.

Na een tactische aanpassing waren in de tweede game de rollen omgedraaid en won Nolan met 11-6. In de derde game ging het gelijk op en werd het 10-10. Uiteindelijk won Berben de game. Berben begon hierdoor ontspannen aan de vierde game, terwijl de druk juist bij Nolan lag. Een voorsprong aan het begin van de game gaf Berben niet meer uit handen.

Het vernieuwde eerste herenteam met v.n.r.: coach Bert Olofsen, Cosmin Stan, Nolan Schultz en Martin Khatchanov.

Concurrent The Victory begon tegen de Veluwe uit Apeldoorn met een magere 6-4 overwinning, waarbij nog aangetekend dat kopman Paul Haldan ontbrak en Jaap van Spanje moest opgeven.

Tempo Team wist met 6-4 te winnen van Klimaatstars. De Spaanse kopman van de noorderlingen, Xavier Peral, was afwezig wegens competitieverplichtingen in Spanje. Jeugdspeler Pim van Schaik is talentvol, maar wist geen vuist te maken tegen de Amsterdammers. Bij Tempo Team was Engelsman Mark Smith in topvorm. Hij wist al zijn wedstrijden te winnen.