Kwartet jeugdspelers in NJM-finale Panningen

TTV Hilversum is met vier jeugdleden vertegenwoordigd in de finale van de Nationale Jeugdmeerkampen (NJM). Mick de Vette (jongens junioren), Mate Molnar en Yann Beek (jongens pupillen) en Niral Gupta (meisjes kadetten) mogen het pinksterweekend in Panningen (Limburg) aan de slag.

Hilversum was tijdens de halve eindstrijd in Lent (bij Nijmegen) met maar liefst 11 spelers en speelsters vertegenwoordigd. De laatstejaars in hun leeftijdsklasse hebben doorgaans de beste kansen om zich te kwalificeren voor de eindstrijd. Dat bleek eens te meer in de overbevolkte sporthal De Triangel, waar voor het eerst een groot tafeltennisevenement werd gehouden. Waar Mick de Vette zich wist te plaatsen, redde teamgenoot Lars de Visser het één tafel verderop net niet in een ijzersterke poule. Geen schande voor de Lars, die een dag eerder de pannen van het dak speelde in de competitiewedstrijd tegen SKF. Dat Bas Swart de finale niet zou halen bij de junioren, was geen verrassing. Toch speelde Bas een goed toernooi. Ook Sander van Buul redde het niet. De overwinningen op Twan Vos en Ewout van Dijken waren niet voldoende om zich te kwalificeren voor de finale.

Bij de jongens pupillen zorgde Yann Beek voor een stunt door Koen Houtgast te verslaan. Nu moet gezegd dat Koen, uitkomend voor Shot, zijn dag niet had en daardoor de finale niet haalde. Pupil Mate Molnar plaatste zich wel bij de beste twaalf van Nederland, terwijl Israël Bartelink-Groeneveld in dezelfde poule werd uitgeschakeld. Ook dat was geen verrassing gelet op de aanzienlijke onderlinge ratingverschillen.

Melle Scholten speelde bij de jongens kadetten een uitstekend toernooi met bij vlagen mooi aanvalsspel waarmee hij onderstreepte op de goede weg te zijn. Een plek bij de beste twaalf van Nederland zat er niet in, maar met de ongedane ervaring kan hij zich verder ontwikkelen.

Bij de meisjes junioren werden de drie deelnemers van Hilversum, Anne Hoogeveen, Sanne Briefjes en Iris de Bie, uitgeschakeld. Sanne kon in Lent niet haar beste spel laten zien. Iris streed voor wat ze waard was, maar redde het na twee overwinningen in de beslissende partij net niet om zich te kwalificeren. Datzelfde gold voor Anne, die als eerstejaars bij de junioren zeker niet tot de favorieten behoorde, maar dapper strijd leverde. Het scheelde een haar of Anne had de finale gehaald. Slechts een puntje kwam ze uiteindelijk tekort om een ticket voor Panningen te veroveren.

Niral Gupta mocht als 14-jarige nog bij de kadetten uitkomen en maakte daar dankbaar gebruik van. Als laatstejaars deed Niral wat ze moest doen: een finaleplaats veroveren. Haar wacht op 8 en 9 juni een interessante strijd met de beste kadetten-speelsters.

Alle uitslagen en eindstanden van de halve finale NJM zijn terug te vinden op toernooi.nl